Batteri

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Batteri

Post by mustang »

Er det noen som har erfaring med vanlig syrebatteri på en sporster? Jeg kan få kjøpt et Sønnak 18 apm til 450kr med god rabbatt men er litt usikker på om jeg må ha lukket gelbatteri.Har Biltema batt. nå men det gir lite strøm i startøyeblikket.

Mvh. Mustang. :oops:
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: Batteri

Post by Anders »

Har kun erfaring med gelebatteri, og min erfaring er at jeg må ha nytt før jeg får start. Det tar ikke lading lenger..
Forskjellen på de er sikkert fin, utenom at gelebatteri holder "syra" på plass ved en velt :P
Bare husk vedlikeholdslading om vinteren så holder batteriet lenge... :)
entusiast - Softail Custom
User avatar
EivindG
Posts: 23
Joined: 05 Apr 2010, 19:57

Re: Batteri

Post by EivindG »

syrebatteri går bra det, så lenge volt og amp stemmer. MEN minus med syre er jo vis den lekker ut på sykkelen din.
første stede man ser etter rust er jo rundt batteriet på gamle biler..
Ride hard or stay home :D
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Batteri

Post by mustang »

Het og takkfor svar. Man har jo en drenslange på vanlig syrebatteri så det skulle ikke by på problem sånn sett og det er greit å få vite at man kan bruke dette også og prisen er jo ikke allverden.

Mvh. Mustang. :rort:
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Batteri

Post by mustang »

Ja kanskje jeg må bite litt i et surt eple angående Biltema batteri for det funker veldig greit ennå. Etter at jeg fikk riktige dyser i forgasseren med screaming eagle pottene så har det ikke vært noe problem med strømmen ved start. :D
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Batteri

Post by Jan-Ivar »

jeg handle gelbatteri på Biltema for noen uker siden å det fungerte da helt utmerket.
helt til alternatoren svikta da beøld et jo gradvis tomt for strøm men det gikk noen dager fra jeg begynte å få
problemer med at starteren ikke slo inn til det faktisk ikke var mer futt igjen i batteriet
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Batteri

Post by Bernt »

Jan-Ivar wrote:jeg handle gelbatteri på Biltema for noen uker siden å det fungerte da helt utmerket.
helt til alternatoren svikta da beøld et jo gradvis tomt for strøm men det gikk noen dager fra jeg begynte å få
problemer med at starteren ikke slo inn til det faktisk ikke var mer futt igjen i batteriet
Det er ett års garanti på batteri fra Biltema. Kjøpte nytt derfra her om dagen, så vi får se hvordan det fungerer. Går det føyken før ett år så er det bare å bytte.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Batteri

Post by Erlend »

Har kjørt med Biltemabatteri hele denne sesongen. Ingen problemer hittil.
Keep the rubber side down!
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Batteri

Post by Cyph3R »

Har også kjørt med Biltema denne sesongen uten probs. Tror jeg betalte rundt 600,-
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Batteri

Post by mustang »

Cyph3R wrote:Har også kjørt med Biltema denne sesongen uten probs. Tror jeg betalte rundt 600,-
Mitt satt i når jeg kjøpte sykkelen i fjor og går nå på tredje året så man skal ikke klage på det og som jeg uttalte for an stund siden at den starter lett etter at jeg fikk inn riktige dyser i forgasseren. :D
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”