Hjelp med eskalerende motorproblem

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by kane »

Sliter voldsomt med å finne ut hvorfor og ønsker innspill på følgende problem:

Fredag satte jeg fra meg sykkelen ute uten et problem
Lørdag morgen starter jeg den og den starter greit men går litt ruskete (det hadde regnet litt og jeg hadde ikke luftfilter på så jeg regner med at vannet i gassermunningen hadde skylda)
Vi skulle bare et par km og jeg fikk den ikke til å gå på tomgang men måtte holde den i gang med gassen. Av og til smalt det i eksose, av og til i gasseren. Jeg kjørte med choke.
Når jeg skulle starte igjen etter 2-3 timer smalt det i gasseren 2 ganger og i eksosen en gang før jeg fikk start på tredje forsøk.
Sykkelen går ikke bra nå og jeg tenker jeg får ta meg en liten runde for å blåse den rein. Det blir ikke bedre.
Starter og stopper sykkelen flere ganger men den går ujevnt, stumbler og roter.
Tar ut pluggene og de er nedsotet, blir ikke bedre etter at jeg har gjort dem rene.
Parkerer sykkelen inne i varmen og håper på bedre lykke i dag. Starter opp et par ganger i går kveld uten at ting var annerledes.

I dag starter ikke sykkelen i det heletatt. Den skyter både foran og bak og det virker som om tenningen er helt på trynet. Forrige eier har limt fast tenningsplata så den kan umulig ha flyttet seg da den sitter blegg fast.

Forgasseren er åpnet og dysene er blåst igjennom. Alt så forøvrig fint ut uten tegn til verken skit eller vann.
En av pluggene så ut til å ha tatt kvelden så den ble byttet ut med en som virket.

Så langt er jeg kommet nå og forstår ikke bæra av hva som skjer...

Alle forslag taes i mot med takk:)
User avatar
Børson
Posts: 127
Joined: 09 Mar 2010, 23:51

Re: Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by Børson »

Coilen ? Hvordan har den det ?
Har planen klar,men skal bare først :)
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by Anders »

Jeg ville ha sjekka stator og regulator! Lån en regulatpr av noen og prøv det siden det er enklest. Hvis ikke det hjelper så ka. Det hende at en magbet eller noe har faøt at statoren din. Kan ikke garantere at det er løsningen, men er det feilen får du samme symptom.. I tillegg til at du må ha startkabler eller nedovervakke for å få star
entusiast - Softail Custom
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by kane »

Takk for svar:)
Da løste det seg på en enkel måte i dag.
Det viste seg at begge pluggene var ødelagt, mest sannsynlig kortsluttet og mest sannsynlig av vann som en følge av at jeg kjørte uten luftfilter.

Det virker som om de ikke tålte kompresjon siden de gnistret når de ikke var iskrudd men ikke når de kom i toppen.

Nye plugger inn, start med en gang og en koselig og kald pinsetur med gode venner:)
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by Hanlucky »

Hvilke plugger bruker du??
Har selv brukt HD sine std plugger,ble plaget at de kortsluttet etter en stund, gikk så over til Screaming Eagle plugger.
Stor forskjell. Selv synes jeg at jeg fikk en lettere start, finere gange i motor samt kjappere respons på gassen.
Men det er nå mine synspunkter.
Bare et hint...
Raskere enn sin egen.....
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by kane »

Jeg hadde sånne splitfire plugger som SE pluggene, nå prøver jeg Autolite. Skal kjøre på noen mil med dem nå sånn at jeg har et fornuftig sammenligningsgrunnlag når jeg prøver de andre igjen. Kikke på pluggene etter turen i dag på snaue 10 mil og de var lekkert lysebrune. Skal prøve å justere gasseren litt nå og følge godt med på pluggene fremover:)
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: Hjelp med eskalerende motorproblem

Post by Anders »

Bra det ordna seg såpass greitt for deg da! Kald fornøyelse! :)
entusiast - Softail Custom
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”