Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Kaffetreff og kjøreturer

Når passer det for deg å være med på denne turen?

Poll ended at 03 May 2010, 17:12

5. juni
1
7%
12. juni
2
13%
26. juni
12
80%
 
Total votes: 15

Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Sandman »

Nå nærmer det seg tur til Osa-fjellet og de som skal være med den 26. bør gi meg en lyd slik at vi vet hvem vi venter på om noen skulle være forsinket.

Om alle som har stemt for denne datoen stiller, blir vi 13 sykler, da jeg har en bror som ikke er medlem på forumet som også blir med. Dette blir knall dere. 13 Harleyer gjennom en liten bygd som Osa vil bli lagt merke til. :D

Plan for dagen:
Oppmøte i Eikedalen kl. 10.00 for litt kaffe og info om turen.
Første stopp blir Steinstø rett etter Fyksesundsbroen. Der tar vi oss en kopp kaffe og en røyk før vi setter oss på syklene og kjører til Granvin for nok en røyke/kaffepause. Der går det også an å fylle drivstoff for dem som trenger det. Fra Granvin går turen videre til Ulvik, hvor vi proviantere engangsgriller og grillmat for deretter kjører videre inn til Osa. Der stopper vi og samler troppene før vi kjører oppover til Osa-fjellet. Der kjører vi så langt veien går og griller og koser oss. Muligheter for bading er det også, for dem som tåler isvann.

Så satser vi på flott vær og en nydelig tur. Alle som ønsker er hjertelig til å være med på turen.

P.S. Kan være lurt å fylle bensin på Bjørkheim før dere kommer, da det ikke er planer om bensinstopp før Granvin.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Lariat »

Ser desverre ut til at eg ikke kan komme med desverre .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Tom Eikemo
Posts: 95
Joined: 14 May 2010, 16:19

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Tom Eikemo »

Hallo. Hiver meg på turen. Satser på godt turvær, trenger ikke være 30 grader for min del :-).
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Sandman »

Ja nå nærmer det seg dagen for årets flottest (?) naturopplevelse på vestlandet. Ser også ut som om værgudene har tenkt å sammarbeide på lørdag, selv om det ikke er utsikter for de høyeste sommertempraturene. :)

Oppmøte i Eikedalen kl. 10.00, info og kaffe, avreise kl. 10.30.

P.S. Kan alle som skal være med sende meg en PM? Slik at jeg har en viss oversikt over hvem som kommer.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Sandman »

Værmeldingen for i morgen er meget lovende hva kjørevær angår. Blir ikke veldig varmt, men lettskyet opphold. Om det skulle falle en dråpe eller to tidlig på dagen, håper jeg alikevel dere kommer. Det vil uansett bli bra utover formiddagen.

Alle som har anledning til å komme, er hjertelig velkomne til å være med på turen. :D

:biker:
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by chrissenator »

Titt titt :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Tossi
Posts: 144
Joined: 10 Mar 2010, 00:43

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Tossi »

Ser ut til at det blir en våt Osa-Tur, men håper Dere får en koselig tur med mange mil 8-)
Bilder er vel opplagt at er påkrevd :!:
Du kan ikke hjelpe noen opp en bakke, uten å komme nærmere toppen selv!
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Sandman »

Da var turen tilbakelagt, og til tross for en litt våt start ble det en meget vellykket tur. Tørre veier fra Kvamskogen, og været ble bare bedre og bedre. Første stopp ble Øystese for litt drivstoff fylling og kjøp av grillmat. Etter det stoppet vi på Steinstø og spiste vafler og drakk litt kaffe før turen gikk direkte til Ulvik. Her fikk vi som var for opptatt med å prate og røyke i Øystese kjøpt oss litt proviant før turen vider gikk til Osa-fjellet via Osa. Planen var å kjøre så langt veien gikk oppe på fjellet, men der ble vi stoppet av en stooor snøfonn som sperret hele veien. Derfor gikk turen et litestykke tilbake og der rastet og grillet vi ved et flott lite fjellvann.

Til tross for at 3 av 5 engangsgriller var under pari, fikk vi da alle sammen grillet oss noen pølser og litt annet godt. Så vi spiste og koste oss en god stund før vi satte nesen hjemmover igjen. Det ble tatt mye bilder underveis og så også på vei ned fra fjellet. På hjemturen ble det bare et par stopp. Et stopp i Granvin for at Blondi skulle få kjøpt med seg noen lørdagspils hjem. Der tok vi avskjed med Harlex, Chrissenator, Dusty og Helle, som skulle kjøre om Voss tilbake. Og et stopp i Norheimsund for å spise softis og drikke kaffe. Deretter stoppet vi hos oss i Eikedalen for å ta farvel med resten av følget, Tom, Jan Otto, Blondie og Høyang.

Vil til slutt få takke alle som var med på å gjøre dagen perfekt. Takk til Blondie og Høyang, Dusty og Helle, Tom Eikemo, Jan Otto, Harlex, Chrissenator og min kjære kone. Denne dagen har vært perfekt. :D

P.S. Bilder kommer. :err:
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Blondie
Posts: 91
Joined: 09 Mar 2010, 18:16

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Blondie »

TUSEN TAKK for en fantastisk flott dag, Sandmann! :D :D
For en natur vi har kjørt i, og for en dag det ble. Er bare så glad for at vi bestemte oss for å reise selv om det så vått og grått ut da vi startet. Dette er en tur jeg vil huske lenge, og som jeg gjerne tar flere ganger.
Takk for at du organiserte og inviterte oss andre med - og takk til dere alle som var med.
Walk the line
User avatar
Tom Eikemo
Posts: 95
Joined: 14 May 2010, 16:19

Re: Tur til Osa-fjellet i Hardanger.

Post by Tom Eikemo »

Tusen takk til alle som var med på turen idag. Kjempetur som bør gjentas senere i sommer. Synd vi ikke kom til toppen, men det gjør vi neste gang. Stor takk til broderen som organiserte turen, har vært en knall tur :)
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
Post Reply

Return to “Sosialt”