Re: Div utstyr.
Posted: 05 May 2011, 00:37
Nja, dynabenken er vel mest for finjustering, og for å lokke ut de siste hestene av motoren. På sykler med innsprøytning skal det visstnok gå an å bytte potter uten å mappe om innsprøytninga, forutsatt at man ikke gjør andre endringer - som å endre luftinntak og -filter. EFI'en skal kompensere for mindre endringer i systemet av seg selv. Større endringer innebærer fort en omprogrammeringsjobb. Kanskje noen med EFI kan bekrefte/avkrefte dette. Selv har jeg aldri hatt annet enn forgasser på syklene mine.
Men om du kjøper kliss ny sykkel til mange hundre lapper hos LB syns jeg kanskje du skal la dem ta de endringene du vil ha gjort på den, også. De vet hvilke deler som passer og hva som må gjøres for at du skal få det resultatet du er ute etter - det er ikke så mye å spare på å gjøre det selv når du tar kjøpesummen i betraktning. En annen ting er at det er garanti på nye sykler. Vet ikke hvor gyldig garantien er om det viser seg at du har tuklet med den på egen hånd...
Ett råd til deg fra meg: ikke begynn modifiseringen av sykkelen din før du vet hva du egentlig syns om de delene som allerede sitter på den. Kan jo være at du finner ut at de som syns lyden er litt stusselig tar feil...
Men om du kjøper kliss ny sykkel til mange hundre lapper hos LB syns jeg kanskje du skal la dem ta de endringene du vil ha gjort på den, også. De vet hvilke deler som passer og hva som må gjøres for at du skal få det resultatet du er ute etter - det er ikke så mye å spare på å gjøre det selv når du tar kjøpesummen i betraktning. En annen ting er at det er garanti på nye sykler. Vet ikke hvor gyldig garantien er om det viser seg at du har tuklet med den på egen hånd...
Ett råd til deg fra meg: ikke begynn modifiseringen av sykkelen din før du vet hva du egentlig syns om de delene som allerede sitter på den. Kan jo være at du finner ut at de som syns lyden er litt stusselig tar feil...