Rolling Chassis

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
johnchr82
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2010, 09:12

Rolling Chassis

Post by johnchr82 »

Heisann!! Jeg har vært sugen på et Malibu Motorcycle Works rolling chassis (se link nedenfor) i en god stund nå, men lurer litt på hvilke papirer jeg MÅ ha for og få et slikt bygg registrert i norge? Jeg har sendt en epost til Malibu Motorcycle Works ang. TUV, men ikke fått respons ennå. Noen her som har erfaringer fra slike rolling chassis fra usa? Evnt. andre tips?

Her er linken til firmaet: http://www.malibumotorcycleworks.com

-John


PS. Jeg mener jeg la ut en lignende post på det gamle forumet, men husker ikke hva som ble sagt :-\
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Rolling Chassis

Post by harleymann »

Jeg kjenner til Malibu og rammenen dems, dem levere ikke nødvendig dokumentasjon,.

Knut
User avatar
johnchr82
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2010, 09:12

Re: Rolling Chassis

Post by johnchr82 »

Vet du om lignende bedrifter (som fører rolling chassis) som leverer nødvendig dokumentasjon?
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Rolling Chassis

Post by harleymann »

fra USA er det vanskelig å finne. Og det som folk gjerne ser seg blind på er alle rolling kit på ebay og prisene der. Det finnes ikke en ramme på ebay (hvis så er det lenge mellom) som har nødvendig dokumentasjon for ramme bytte her i Norge. I dag er det utvilsomt enkles å kjøpe ramme fra Calles, Custom Speed eller Opheim, disse har dokumentasjonen på plass. Jeg hadde og har forsatt rettigheten på dokumentasjonen på Redneck rammer her i Norge, men disse selger jeg ikke lenger og bruker dem i fremtiden kun til egne bygg. Så jeg vet litt hvor mye som skal på plass og hvilken tidkrevende prosses dette er mot biltilsynet osv.

Kjøpe "trygge" rammer med nødvendig dokumentasjon er mitt klare råd. Disse koster mer, men da slipper du noe tull.

Det finnes et merke (ønsker ikke å si hvilket) som det tydelig er klart å skaffe dokumentasjon på (ikke vet jeg hvordan,) disse rammen selges meget billig i Norge, men bare se på rammen. Tynn, spinkel og alt annet er tøff..... og det finnes 1.000talls like rammer produsert på samme mål og blir bare en i mengden. Det er lønnet deg å bruke noen ekstra tusen lapper på rammen som er den viktigeste komponenten i et bygg og hvordan et bygg blir seende ut.

Knut
User avatar
johnchr82
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2010, 09:12

Re: Rolling Chassis

Post by johnchr82 »

Fikk nettopp en epost fra Malibu Motorcycle Works:
John ,

none of our frames are TUV approved ,but we send more than 100 chassis to Europe every year , you might want to contact some local bike shop to see how to get them legal . i will try to find a Norway dealer for you , but we do deal with art on wheels in Denmark ,and they get the TUV certification . there information is on my home page

thank you
Mike Sims
Så det er tydelig at de får ordna TUV på rammene for danske veier. Drittland vi bor i ass!
Post Reply

Return to “Chassis”