Kjøring uten skjermer

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Stigtore
Posts: 4
Joined: 01 Apr 2010, 18:03

Kjøring uten skjermer

Post by Stigtore »

Driver å søker rundt, men finner lite info rundt det å kjøre uten skjermer.....Skjønner at det er upraktisk, men alt for utseende :)

Men det jeg egentlig lurer på er om det er lov ?

Stig
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Kjøring uten skjermer

Post by Gjest »

Du kan kjøre uten både bakskjerm og framskjerm...fullt lovlig!
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Kjøring uten skjermer

Post by harleymann »

Dvs at du kan kjøre uten skjermer på kjøretøy eldre enn 2003 lovlig. Etter 2003 er det typegodkjenningen som er gjeldene.

Knut
User avatar
Stigtore
Posts: 4
Joined: 01 Apr 2010, 18:03

Re: Kjøring uten skjermer

Post by Stigtore »

Ok, takk for kjappe svar...det dreier seg om en 76 modell, så da er jeg godt innafor skjønner jeg..
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Kjøring uten skjermer

Post by Gjest »

harleymann wrote:Dvs at du kan kjøre uten skjermer på kjøretøy eldre enn 2003 lovlig. Etter 2003 er det typegodkjenningen som er gjeldene.

Knut
Okay..det visste jeg faktisk ikke.Da lærte jeg noe nytt i dag også ;)
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Kjøring uten skjermer

Post by jes70 »

Etter div. uhell med sykkelen på tur, la jeg kursen hjem fra Arendal til Bergen. Siste 20 milene i mørke og regn.
Vannet fra forhjulet kom opp som en fontene foran lykten og videre rett i trynet. Hadde vært smart og tatt med et knappe visir til halvhjelmen, noe som gjorde det litt mindre jævlig. Satt skeivt på sykkelen for å la vannet passere meg, slik at jeg så bedre. Mye av lyset fra lykten stoppet likevel i vannet som kom opp. Alt ettersom hvilken side jeg måtte svinge, var det å bytte sittestilling på sykkelen. Satt litt med hjertet i halsen da jeg kjørte forbi sauer langs veien.
Om du ikke vil ha framskjerm, er det greit for fint vær, men se om du kan finne opp en hurtiglås for skjerm til regnvær. Kan være greit å ha med. Tror det var mest flaks at jeg kom hjem i ett stykke.
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Kjøring uten skjermer

Post by Assman »

jes70 wrote:Etter div. uhell med sykkelen på tur, la jeg kursen hjem fra Arendal til Bergen. Siste 20 milene i mørke og regn.
Vannet fra forhjulet kom opp som en fontene foran lykten og videre rett i trynet. Hadde vært smart og tatt med et knappe visir til halvhjelmen, noe som gjorde det litt mindre jævlig. Satt skeivt på sykkelen for å la vannet passere meg, slik at jeg så bedre. Mye av lyset fra lykten stoppet likevel i vannet som kom opp. Alt ettersom hvilken side jeg måtte svinge, var det å bytte sittestilling på sykkelen. Satt litt med hjertet i halsen da jeg kjørte forbi sauer langs veien.
Om du ikke vil ha framskjerm, er det greit for fint vær, men se om du kan finne opp en hurtiglås for skjerm til regnvær. Kan være greit å ha med. Tror det var mest flaks at jeg kom hjem i ett stykke.
Bruk gaffatape og fest en strimmel mellom gaffelbena. Den vil ta det verste, spesielt det som er på vei opp foran lykten.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Kjøring uten skjermer

Post by jes70 »

Var allerede tape der, men telehiv tar knekken på det meste
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Re: Kjøring uten skjermer

Post by Messiah »

Du får kjøpt mudguard til downhill-sykler på din lokale Sportsbutikk;) Festes mellom gaffelbeina!
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
Post Reply

Return to “Chassis”