Dunlop dekk til Road king

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
vogtene
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2010, 19:02

Dunlop dekk til Road king

Post by vogtene »

Har fått lagt om dekk på min road king police 2000 mod. Da jeg skulle montere det nye dekket og felgen viser det seg at det subber såvidt borti reima. Den subber også litt i skjermen på samme side (vestre). Har sjekket en haug av kataloger på nett og det synes som om det dekket de leverte er det som står i katalogen. Har Dunlop en bredere profil enn andre? I vognkort står det bare mt90 foran og bak. Vil de kunne hjelpe å legge en ekstra skive på utsiden av spacer på venstre side? er kanskje bare snakk om 3-5 mm. Har prøvd å "finlline" dekket men det synes å ligge for langt til venstre og er litttttt plass på H. Tar i mot innspill og løsninger på dette med takk da jeg fortsatt vil nyte sesongen!
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by Assman »

Er du sikker på at hjulet ditt står rett i baksvingen da?
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
vogtene
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2010, 19:02

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by vogtene »

Tror jeg her fått satt dett rett. Er veldig trangt så ikke mye å gå på noen vei.
User avatar
vogtene
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2010, 19:02

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by vogtene »

hmmm etter litt lesning på amerikanske forum har jeg forstått at enkelte av innerskjermer ikke er i senter med dekket Dette kan føre til at alt ligger litt mot venstre. Vet ikke om andre har erfaringer med det?
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by Per-øivind »

Har ikke holdt på med så mye med nyere sykler, men spacerne til bakakslingen, har de lik lengde eller skiller det pga calipern? Jeg husker ikke hvordan dette var.
User avatar
vogtene
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2010, 19:02

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by vogtene »

De er ikke like. Høyre spacer er mindre pga calipern ja. Har fått så de subber minst mulig. Det går litt på reima. Men vet ikke om det "går seg til litt" er snakk om millimeter'n. La mellom to skiver på utsiden av spacer på venstre side.
User avatar
bes
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2010, 10:46

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by bes »

Har en Road King 2003, står mt90 i vognkortet.

Tror jeg skal ha Dunlope D402 REAR MT90B16 74H WWW 3019-91
Dette dekket finner jeg ikke på motorsykkeldekk.com, er det andre plasser på nett å få kjøp dette, eller andre dekk som passer??
User avatar
vogtene
Posts: 6
Joined: 25 Jul 2010, 19:02

Re: Dunlop dekk til Road king

Post by vogtene »

Gikk tilbake til selger med dekket og fikk det som heter m402 ja. Ble ikke bra med min løsning. Men fikk da to bakhjul som mange har opplevd her. Han sa at dunlop går over til å bruke samme foran og bak (om vi skal tro ham på det). Forskjellen på bak og foran ligger i at man man har brukt en mykere blanding foran fordi mc'n er lettere her, og det gir bedre grep. Man har hardere bak for å tåle slitasje pga at det er her man har overføring av krefter og gummien ellers ville slites ut raskt. Hørt om en som hadde framhjul bak og det ble raskt brukt opp. Ellers er dekkene identiske med mønster mv og skal stå samme vei!. Følgen er ev noe mindre grep med kalde dekk men mer slitesterkt. Uansett bedre enn tre fire sesonger gamle harde dekk. Husk dekk er ferskvare...
Post Reply

Return to “Chassis”