Lekk simmerring på Ultima front.

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Lekk simmerring på Ultima front.

Post by Sandman »

Har oppdaget at jeg har fått en lekkasje på venstre gaffelbein på min "nye" Ultima oppned gaffel. Kan dette skyldes at jeg har enkel bremseskive og at det derfor blir større belastning på venstre siden? Eller er dette en av ulempene med oppned front?
Har ikke kjørt mer enn ca 7000 km med den nye fronten montert og synes derfor det var litt vel tidlig å måtte bytte simmerringer. Noen som har noen synspunkter på dette. Burde jeg kanskje vurdere å går over til doble skiver slik at belasningen blir lik på begge sider?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Lekk simmerring på Ultima front.

Post by Hanlucky »

Har en kompis som importerte en flunke ny Moto Guzzi Griso fra Italia i år, og fikk lekkasje på høyredemperen sin etter bare 4000 km.
Viste seg at simmeringen var skadet under montering fra fabrikk, så jeg ville ha skiftet simmeringen og kjørt ivei.
Skulle det skje igjen så ville jeg ha undersøkt videre ang en ekstra påmontert skive.
Raskere enn sin egen.....
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Lekk simmerring på Ultima front.

Post by Sandman »

Takker for svar Hanlucky. Får prøve å skifte simmerringeen og se om den holder lenger enn 7000 km neste gang. Om ikke får jeg bare krype til korset å montere doble skiver. :)
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Lekk simmerring på Ultima front.

Post by Hanlucky »

Du kan jo sjekke om det er skade der simmeringen er montert, og du ser jo også om og hvorfor den er skadet osv..
Raskere enn sin egen.....
User avatar
nightrain
Posts: 3
Joined: 10 Mar 2010, 17:36

Re: Lekk simmerring på Ultima front.

Post by nightrain »

Hei. Jeg har samme problem med ultima 58 std. lengde. jeg har en 06 nightrain, og jeg har lekasje på høyre gaffel. Det er andre gang jeg skifter på 3 år! under 1000 mil pr gang. Selve gaffel beinet og simmringen er jo 41 mm, og jeg har satt i kvalitetsringer hver gang. Lurer på om problemet ligger i støvtettingen?? sitter en o-ring ca 20 mm inn i ende stykket på overrøret. O-ringen er eneste "skrapering" før simringen. Tror kansje det kan bygge seg opp støv og dritt "slipepasta" under o-ring på di nevnte 20 mm. vanskelig å gjøre reint oppi der ved vask da det er liten klaring. Dette er bare en teori jeg har. :shit: . Jeg var jævla nøye og dreide meg spesiell driver for tettnings ring for å ungå skade på ringer under montering. Skulle tro det gikk an å få dem tette selv om det er kina vare :evil: . Kansje hjelper det om man dreier litt mer klaring i hylsa nederst på overrøret, så ikke møkk får satt seg ved o-ring (støvtetting)
Post Reply

Return to “Chassis”