Whiteside dekk og rengjøring

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Whiteside dekk og rengjøring

Post by Rider »

Fikk et godt tips her om dagen for å friske opp de hvite sidene på dekkene for de som har slike.
Brukte Jif med skuremiddel og en liten svamp uten å blande med vann. Trengte nesten ikke gni i det hele tatt. Ble som nye. Skylte godt, og satte inn med Autoglym sin "bumpercare" etter at det hadde tørket. Ble glatte og fine. Etter en 150 mil tur sist helg spylte jeg dem med høytrykken, og skiten bare raste av. På med bumpercare av og til for å bevare mykheten, og dette er ikke lenger noe problem.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Whiteside dekk og rengjøring

Post by Hanlucky »

Gjorde det samme men med lunket vann tilsatt Zalo.
Mange kjører på med avfetting, Rødsprit, Whitesprit osv, men da blir det bare en masse skrubbing til ingen nytte.
Jiff og Zalo ordner det meste :)
Bare vær forsiktig med høytrykken på dekkene da vann blir presset inn mellom eikene og danner rust på innersiden av felgen under gummireimen som beskytter slangen i dekket.
Greit og ta en titt under den når man skifter dekk for og se om det er mye rust.
Hadde det på min framfelg og pusset/sandblåste felgen invendig og smurte så hammerslaglakk på.
Knall resultat.
Men bare et tips :)
Raskere enn sin egen.....
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Whiteside dekk og rengjøring

Post by Rider »

Veldig bra tips. Skal huske på å sjekke ved neste dekkbytte. Men det er jo gjerne sånn at man setter jernet inn hos et verksted for dekkbytte, så da er det ikke så lett å passe på dette. Men, det er jo mulig å avtale at de i alle fall kan smøre på litt "rustforvandler". Blir billigere og raskere det enn å be dem pusse og lakkere. Skifter du dekk selv?
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Whiteside dekk og rengjøring

Post by Hanlucky »

Jupp...demonterer felgene selv og leverer de på den lokale Essostasjonen. Er jo også med under under dekkskifte på felgen slik at jeg får inspisert felgene FØR nytt dekk kommer på plass.
Er dem som har lagt om dekkene mine i alle år på alt av kjøretøy.
Knallgod service hver gang og aldri noe tull :)
Raskere enn sin egen.....
Post Reply

Return to “Chassis”