Oslo Motor Show

Offisielle treff, runs og parties.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Oslo Motor Show

Post by harleymann »

Hei dere

Oslo Motor Show og Custom Motor Show på Elmia er det samme folkene som står bak, Dette showet har vært i Sverige i mange mange år og både publikums antallet og utstillere øker år for år. Dette er første året hvor det blir laget et sånt type show her i Norge og det er forventet ca 20-23.000 besøkende over disse tre dagene. (i Sverige er det over fire dager og alltid i slutten av påsken)

Det ligger i navnet at dette er et Show og ikke en utstillig hvor en bare kan dukke opp med traktoren, bilen, hotroden, mopenden, lastebilen, mc osv. I tillegg til showbiten er det mange utstillere som viser frem alle sine nyheter.
For å komme med på showet må alle kjøretøy forholds registreres via hjemme siden og det blir valgt ut kjøretøy utifra kvalitet, nytenking, osv. Og blir kjøretøyet valgt ut er det selvfølgelig gratis å stille den ut. Om sykklene er godkjent eller ikke er ikke et tema her. Det skal også sies at det finnes mange der ut som snakker om ting uten å vite hva dem snakker om i forhold til hva som kan reg og ikke.

Det kommer kjøretøy fra hele Europa både til Sverige og Norge og det er utrolig inspirerende å gå på disse showene å se på kunskapen til byggeren, like kjøretøyet eller ikke. For meg og veldig mange andre handler det om detaljer og respekt for kunskapen til andre byggere.


Når det kommer til de enkelte klasser så er dette en utfordring i alle show og konkuranser. Hva er HD Chopper, Chopper, Custom, New Custom osv, Street Bike, osv osv. Her kan alle bli bedre og det vil alltid føles som om noen står i feil klasse tror jeg.

Diskusjone om at kjøretøy skal ha skilter er en annen sak, hvor mange sykler/bygg i Norge kjører med skilter uten at sykkelen er godkjent, jukset med papir osv i Norge. Skal utstillerne drive "Politi" og anta den sykkelen er godkjent og har rett nr/papir og den har ikke?
Oslo Open prøvde seg på dette, skulle en delta på utstilligen så skulle den ha skilter. Fungerete dårlig og de siste to årene ble dette tatt bort. Samme på Bike Fest i Trondheim.

Det finnes nok av små og mellom store utstillinger rundt om i Skandinavia som dekker opp utstillings biten for de som ønsker å stille ut, men det finnes kun tre Show. Et i Danmark, et i Sverige og nå et i Norge.

Jeg kan ikke annet enn å anbefalle å ta turen på Oslo Motor Show og ikke minst Custom Motor Show i Sverige, dette er en utrolig arene for å se på bygg og hva som rører seg. Har du/dere har en sykkel eller andre kjøretøy som du/dere mener er av en høy klasse så er det utrolig gøy å delta på disse showene å få tilbake meldingen. Ikke minst så er det utrolig triveli å gå rundt å titte....

Marius har hengt med meg på disse showenen en tid og jeg tror han er enig der...

Selv skal jeg ha med fire sykler i år.Ja alle kan og skal skiltes i løpet av 2011, alle kan kjøres 60mil på en dag....:):)

http://messe.no/no/nv/prosjekt/oslomoto ... pa-messen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Knut
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Oslo Motor Show

Post by 276ccm »

Noen som har tenkt seg å ta turen ut en av dagene?
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Oslo Motor Show

Post by Assman »

276ccm wrote:Noen som har tenkt seg å ta turen ut en av dagene?
Ja, jeg kommer nok til å dra dit en av dagene.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Oslo Motor Show

Post by Guffen »

Jepp!
Da har jeg bestilt losji. Håper noen tar seg av meg når jeg kommer!
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Oslo Motor Show

Post by BikerEva »

Guffen, om jeg får meg noe losji også er jeg ikke verre på at jeg tar meg en tur nedover og kan leke støttekontakt?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Oslo Motor Show

Post by Jan-Ivar »

har vel en tanke om å ta en tur ja.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Oslo Motor Show

Post by harleymann »

Heihei

Jeg finnes der alle tre dagene. Hyggelig om dere stikker innom.

Knut
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Oslo Motor Show

Post by Guffen »

Noen fler som skal?
User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re: Oslo Motor Show

Post by Lykketrollet »

Jepp, vi skal :D

Jeg digger Lauge Jensen-syklene og gleder meg til å se de "live" :err: :err: :err:
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Oslo Motor Show

Post by Coldman »

Ja, jeg har veldig lyst til å ta en tur. Prøver å samle en gjeng fra søndre Vestfold.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “MC-treff”