På nyere sykler er det såkalt "active exhaust"... et spjeld på det ene eksosrøret... åpner og lukker avhengig av pådrag... styrt av elektronikken.
Hos de fleste som har en eller annen form for overstyring av elektronikken, f.eks SERT, PC osv, står nok spjeldet konstant åpent. Jeg har SERT og mitt spjeld er åpent hele tiden (skulle bare mangle ). Vel... hos de som har fullt anlegg, er hele spjeldet fjernet, men for oss med slip-ons sitter det på plass. Har ofte tenkt på at det måtte være ok å kunne stenge spjeldet manuelt med en liten bryter - når man f.eks. kommer i nærkontakt med øvrigheta. Det går en drøss ledninger inn på servoen, så jeg ga kjapt opp å forstå hvordan jeg kunne koble på en bryter.
Nå har Zodiac kommet med en løsning.
Tror jeg må ha meg en sånn...hvis den ikke koster skjorta da.
Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Det sitter en jævel i luftfilterboksen også....
Jeg har TTS og fullt V&H annlegg, deaktiverte dritten med laptop'en og skrudde alt sammen av sykkelen. Ikke vits å
kjøre rundt med masse servoer når de ikke brukes
Jeg har TTS og fullt V&H annlegg, deaktiverte dritten med laptop'en og skrudde alt sammen av sykkelen. Ikke vits å
kjøre rundt med masse servoer når de ikke brukes
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Den i luftfilterboksen har jeg fjernet. Dvs den måtte vekk når ny bakplate for åpnere filter ble satt montert.
Enig i det med å fjerne ting som ikke brukes, men med slip-ons kan man altså bruke servoen og eksosspjeldet til noe fornuftig. Kanskje... må jeg vel skynde meg å si.
Enig i det med å fjerne ting som ikke brukes, men med slip-ons kan man altså bruke servoen og eksosspjeldet til noe fornuftig. Kanskje... må jeg vel skynde meg å si.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Er du fornøyd med TTS'en?HD-Per wrote:Det sitter en jævel i luftfilterboksen også....
Jeg har TTS og fullt V&H annlegg, deaktiverte dritten med laptop'en og skrudde alt sammen av sykkelen. Ikke vits å
kjøre rundt med masse servoer når de ikke brukes
Ser de har tilbud på oppgradering av SERT.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Ja, jeg er førnøyd med den. Det fine er at man man tune selv etter oppgraderinger....Med VTUNE slipper man dyre turer på Dyno'n hos en forhandler, det gjør man selv med laptop'en i ryggsekken og 2-3 småturer på 20-30 min.Coldman wrote:Er du fornøyd med TTS'en?HD-Per wrote:Det sitter en jævel i luftfilterboksen også....
Jeg har TTS og fullt V&H annlegg, deaktiverte dritten med laptop'en og skrudde alt sammen av sykkelen. Ikke vits å
kjøre rundt med masse servoer når de ikke brukes
Ser de har tilbud på oppgradering av SERT.
- Rockabillyman
- Posts: 7
- Joined: 14 Jul 2010, 21:50
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Den løsningen fra Zodiac så jo ikke så dun ut!!
Foreløpig kjører jeg helt orginal eksos, men screaming eagle slip on's er bestillt.
Jeg synes denne ventilen/spjeldet skrangler og klaprer litt, noe jeg missliker sterkt! Noen som opplever det samme??
Såvidt jeg kan se er det ingen feedback fra selve ventilen/spjeldet i eksosrøret, så om wire fjernes og spjeldet låses i åpen stilling og servomotoren beholdes vil det vel ikke gi noen feilmelding?
Foreløpig kjører jeg helt orginal eksos, men screaming eagle slip on's er bestillt.
Jeg synes denne ventilen/spjeldet skrangler og klaprer litt, noe jeg missliker sterkt! Noen som opplever det samme??
Såvidt jeg kan se er det ingen feedback fra selve ventilen/spjeldet i eksosrøret, så om wire fjernes og spjeldet låses i åpen stilling og servomotoren beholdes vil det vel ikke gi noen feilmelding?
**** Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window ****
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Hvis du ikke skal bruker SERT, TTS eller tilsvarende som kan slå av dette i software, kan du kanskje bruke disse..Rockabillyman wrote:Den løsningen fra Zodiac så jo ikke så dun ut!!
...... så om wire fjernes og spjeldet låses i åpen stilling og servomotoren beholdes vil det vel ikke gi noen feilmelding?
http://www.kitechperformance.com/products/kitech.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Da har jeg bestilt meg en sånn trick-box fra Zodiac. Blir spennende å se hvor godt den fungerer.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Costa quanta?Coldman wrote:Da har jeg bestilt meg en sånn trick-box fra Zodiac. Blir spennende å se hvor godt den fungerer.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Re: Manuell åpning/lukking av aktiv eksos
Fjorten hundre og noe hos CBP. Sikkert bortkasta penger...Sharpeye wrote:Costa quanta?Coldman wrote:Da har jeg bestilt meg en sånn trick-box fra Zodiac. Blir spennende å se hvor godt den fungerer.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper