Dekkpriser

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Dekkpriser

Post by BikerEva »

Hva koster egentlig et sett med dekk sånn omtrentlig til en Sportster?

Har fått tilbud på et sett til to lapper inkl montering gjennom en kompis, men aner foreløpig ikke hvilket merke det er engang....
User avatar
Michelin
Posts: 149
Joined: 09 Mar 2010, 22:58

Re: Dekkpriser

Post by Michelin »

Her http://dekkonline.com/Motorsykkeldekk.html er det i hvert fall billig,ink frakt. + at man bør vel kjenne noen som legger om dekk......

2 lapper ferdig lagt om for begge to høres billig ut synes i hvertfall jeg, hvis det er bra dekk da :err:
Michelin er bare et dekknavn
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Dekkpriser

Post by BikerEva »

Pirelli skal de visst være...Etter litt research ser jeg det er tre forskjellige modeller som går til Sportster, så jeg har bedt om å få modellnavnet også-jeg tror kanskje et cruiserdekk er litt for tamt og et supersport blir litt heftig, men det i midten må være bra :)
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Dekkpriser

Post by Svima »

Tror det er normalt med drøyt tusen for framdekk og to tusen for bakdekk ( og oppover etter dekktype og avtaler), og kanskje en liten sum for omlegging i tillegg. Jeg sjekket litt i sommer og det lå på dette nivået og oppover som regel.

Jeg fant ingen som kunne legge om for meg til en pris som gjorde det lønnsomt å bruke dekkonline.no, da tok de mer enn om jeg kjøpte dekk på stedet naturlig nok.
/ Svima
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Dekkpriser

Post by BikerEva »

Nå har jeg glodd litt på dekkonline, bakdekk koster et par hundringser mer enn fordekk, som er 900-1000 kr. Så da er gjerne 2000 kr ikke revolusjonerende billig, men jeg slipper å kave med å få lagt dem på da....

En gang jeg kjøpte dekk til forrige sykkelen min, var Yamahaforhandleren billig og grei.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Dekkpriser

Post by Coldman »

Har du sjekket www.motorsykkeldekk.com?

De har både Metzeler Marathon og Pirelli Night Dragon til din sykkel. Kommer på litt over 2k med frakt. Jeg brukte Metzeler Marathon på min Sportster og det var supre dekk.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Dekkpriser

Post by BikerEva »

Night Dragon har jeg sett på faktisk. Ser greie ut de. Evt Diablo Supersport.

Metzeler har jeg litt i halsen etter vi byttet ut et sett slike fra V-maxen en gang i gamle dager....da først skjønte vi hvor rævva de dekkene var til den sykkelen.....
User avatar
arntfoel
Posts: 8
Joined: 22 Jul 2010, 13:38

Re: Dekkpriser

Post by arntfoel »

Har flere sesonger benyttet http://www.motorsykkeldekk.com" onclick="window.open(this.href);return false; , kjøper da gode dekk (ikke de billigste). Har hver gang spart 300-500 pr sett inkl omlegging, i forhold til de prisene forhandlerne gir meg her i Trondheim
Post Reply

Return to “Chassis”