Ny forgasser

Shovelhead
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Har i dag montert en S&S Super E. Sykkelen ble en helt annen, ingen fjusking. Det ligger nok an til et permanent forgasserbytte, dog ikke Super E.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

S&S Super E er en grei forgasser som helt klart gjør jobben sin.

men for oss gutta sim liker det klassiske stuket er jo en SU forgasser det absolute alternativet.
vet ikke om du har vært inne på http://www.shovelhead.us/" onclick="window.open(this.href);return false;
her finner du mye nyttig ang Shovelhead. leiter du litt an du finne mye nytting om forgasser eog hav som funker
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Da venter jeg en forsendelse fra Unaiten inneholdende SU Eliminator II. Gleder meg som en unge :D
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

nå ble jeg en tanke misunelig. HEHE!
sleng inn noen ord når du har montert å testa.
så veit jeg om dte funker elel rikke før jeg handler.

prøvde forøvrig å dyse om min S&S forgasser i dag. satte inn ei større lav farts dyse i vinter å det har fungert greit men jeg har ikke fått justert tomgangs blandingen skikkelgi etter det. så nå sate jeg tilbake den originale å det funka helt utmerket
i fjor somem rgikk den å små hoste å fuska på lav fart og ksjøt ofte i forgassern ved små på drag.
jeg trodde den fikk for lite så jeg sate inn større dyse i vinter.
men jeg satte på ett ombygggings kit på insuget også i vinter. som tillota med å bruke Band style tettninger mellom innsug og topper i stede for de originale O_ringene som ble brukt frem til 78mod. regner med at det var det som gjorde susen. å få tetta den lille falsk luft lekasjen som ver der.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Jeg var heldig og fikk tak i en renovert SU på Ebay; altså kun kroppen som er brukt, alt av bevegelige deler, pakninger, dyser og filter er nytt. Betalte 485 dollar, frakt inkludert. Og det beste er at siden gasseren er definert som brukt, slipper man norsk moms :D
Videre skal gasseren være tunet etter min Shovels spesifikasjoner. Garanti på herligheten er det også!
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

fikk du med insug?
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Ja, komplett med innsug, filter, brakett for dobbel wire osv.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

høres br aut. få lagt ut noen bilder så fort delene er på plass og montert på sykkelen.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Haubokk
Posts: 23
Joined: 07 Jan 2011, 18:56

Re: Ny forgasser

Post by Haubokk »

Bilder finner du her: http://norskhdforum.ning.com/profile/ArntOveSkjevik" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ny forgasser

Post by Jan-Ivar »

har kjørt mange mil med CV forgasser´n så langt i sommer å den har fungert helt utmerket etter noe testing. måtte prøve meg frem med dyser osv.
fikk mer dreimoment på lave turtall og mye bedre gass respons. i tilleg sank forbruket fra 0,7 pr mil til ca 0,4, med dagens bensin prser skader jo ikke det heller.
men så har det seg sånn da at jeg tilstadighet sitter å surfer på Ebay, blockt og finn når jeg ikke har annet å gjøre. for 14 dager siden så dukka et plutselig opp en annonse
på finn.no som gjorde at jeg satte frokosten i halsen.
et komplet SU eiminator kit til 1200 kroner, den bare måtte jeg ha. sendte meldign kvart ovr sju om morran å fikk svar meed engang., da var det bare å ringe for å avtale henting.
nå ligger den i en eske i gangen ny renset og med nye pakinger å bare venmter på å bli montert.
må en tur innom Biltema for å kjøpe en inner wire så jeg kan få modifisert en gamme gasswire til å passe.
skal bli moro åse hvordan det fungerer kontra CV forgasser´n

men en ting eer jeg siker på jeg skal aldri tilbake til en rein spjeld forgasser type Super E elelr tilsvarende.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”