Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by mustang »

Ble stoppet i kontroll i fjor av en haug med aspiranter men det var ingen kommentar til lyden på mine screamin eagle 2. Forøvrig er det mulig å ettermontere peacemaker på alle anlegg?
User avatar
steinar
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2010, 18:14

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by steinar »

Peacemaker leveres som slip-on's, og finnes til de fleste modellene, i allefall når standard fremre rør brukes. Kjøpte mine hos Cruiser customizing, for prisen var best der. National Cycle er produsent, så bare gå på hjemmesiden deres, så ser du hvilke sykler som Peacemaker leveres til
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by shovel78 »

Genialt, skulle gjerne ha hatt på Shovel`n

http://www.peacemakersexhausts.com/apps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by Sharpeye »

steinar wrote:Monterte på "Peacemaker" justerbar eksos på min superglide, og ble etter noen uker viftet inn til kontroll.
Da var det bare å trykke på knappen og eksoslyden var nesten som standard når jeg stoppet til kontrollen.
Det gikk kjempefint, biltilsynet mente sykkelen gikk stille og fint, "ikke noe bråk som disse med raka rør", sa kontrolløren :)
Bare å kjøre derfra, trykke på knappen, og dermed er det full åpning på eksosen igjen... funker jævlig bra :))
Dævven...smarte greier.
Men dersom det er E merket de er ute etter så hjelper det vel ikke. Men kanskje om de bare hører på lyden.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by mustang »

Har sjekket peacmaker til sportser og ettersom jeg så på tabbellen så var det ikke å få til sportser under 2004 modell. Noen som vet hvorfor?
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by shovel78 »

Skulle jo tro disse ver greie å tilpasse de fleste sykkler.
Ser jo bare ut som to vanlige potter, med spesielt innmat seff.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by Dude »

Har jo disse også da? http://www.jekillandhide.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by mustang »

Jeg må bare spørre igjen. Hvordan monterer man pacemaker,er det bak på pottene, (nye stusser) eller er det nye potter med systemet ferdig montert , noen som kan legge ut et bilde,så prisen var godt over 600 Dollar. :roll:
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by Coldman »

Sharpeye wrote:
TCB wrote:Og hva skjer hvis du blir tatt enda en gang med ikke godkjent eksos ?
For det blir registrert i data opplysningene på Mcen at du har blitt tatt for dette tidligere.

Knut.
Riktig. Hva da?
Grunnen til at jeg spør i første omgang er at jeg har tenkt meg på en "lengre" tur til Vestlandet til våren, og hva skjer om jeg f.eks blir stoppet i Geiranger. Får jeg kjøre hjem, eller får jeg umiddelbart kjøreforbud og må hente sykkelen på tilhenger?
Du får nok kjøre videre, regner jeg med. Det fikk i alle fall jeg.

Jeg har blitt stoppa to ganger av biltilsynet. Første gangen så de en E'en på eksosspjeldet (som er på nyere sykler) og da mente de at det var ok. Slik gikk det ikke andre gang. Da ble de mangellapp og visning.

Tror geiene avhenger litt av hvem man møter på. Det er jo ikke bare støykrav, men også utslippskrav på nyere sykler. Min er en 2008-modell og den skal ha kalysator. Blir man stoppet og det er aldri så stille - f.eks. fordi man har en knapp som fikser lyden - risikerer man likevel trøbbel dersom pottene ikke er de samme som sykkelen ble levert med. Da jeg ble stoppa sist, sjekka de dekkdimensjonen, styrehøyden osv. i tillegg til pottene.

Det er helt sikkert registrert at jeg allerede har vært til kontroll for pottene. Tipper at det går bra flere ganger, men til slutt risikerer man kanskje kjørforbud. Men jeg akter i å ofre mulige kontroller en tanke. Kjører hvor og når jeg har lyst. Brum, brum...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Er det noen som har blitt stoppet pga eksosanlegget

Post by shovel78 »

mustang wrote:Jeg må bare spørre igjen. Hvordan monterer man pacemaker,er det bak på pottene, (nye stusser) eller er det nye potter med systemet ferdig montert , noen som kan legge ut et bilde,så prisen var godt over 600 Dollar. :roll:
Såvidt jeg har forstått, så er det hele pottene.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Post Reply

Return to “Eksos”