Borte ble all strømmen.

Post Reply
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Borte ble all strømmen.

Post by tutte »

Skulle ut en tur i dag,men fikk ikke satt på motorvarmeren( vifteovnen) da det er noe feil med det elektiske i garasjen. Siden det ikke var mer enn -5 tenkte jeg at det skulle gå bra,til tross for 20w50 oljen jeg har på. Starteren gikk brukbart rundt men så kom et lite klikk og borte var all strømmen. Ikke er jeg den som skrur noe særlig så jeg lurte på om evt. hvor hovedsikringen er på en -89 Elektra?
Blir så mye om og men å skaffe henger for å få den bort til Custum Service og de åpner ikke før på mandag.Da går kanskje hele søndagen til spille.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Borte ble all strømmen.

Post by TCB »

Er ikke sikker på hvor det er på din sykkel.
Men på min 1995 dyna er sikringene bak et stort deksel med 4 skruer rett under salen på clutch siden.
Hvis det er likedan som på min, så må du skru av dette dekselet og enda et til under det første.
Da dukker diverse sikringer, coil og rele frem, og det finnes forkjellige typer sikringer.
Hovedsikringen på 30 ampere ser ut som en blikk boks.

Lønner seg å søke litt på nettet, så kanskje du finner bilde av akkurat din modell.
Du bør også helst ha et voltmeter (multimeter) når du leter etter feil og defekte sikringer.
Er ikke sikker på hvor flink du er med det elektriske, men du kan gjøre mye ugang hvis du ikke vet hva du holder på med.
Husk at det fremdeles er mye strøm på batteriet og hvis du kortslutter noe, så kan laddingen i værste fall ødelegges.

Knut.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Borte ble all strømmen.

Post by TCB »

Hvis det kommer et klikk når du trykker inn startknappen, kan det komme av lav spenning på batteriet.
Sett sykkelen på lading.

Knut.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Borte ble all strømmen.

Post by tutte »

TCB wrote:Hvis det kommer et klikk når du trykker inn startknappen, kan det komme av lav spenning på batteriet.
Sett sykkelen på lading.

Knut.
Den er jeg klar over, var plaget med dette før jeg kjøpte meg Gele-batteri.Neida det ble plutselig helt svart.
Har skrudd litt både mekanisk og elektrisk men det er en stund siden. Føler meg litt "støl", husker ikke hvor jeg har multimeteret engang. Får gå på leit etter verktøy i morgen. Takk skal du ha Knut.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Borte ble all strømmen.

Post by Erlend »

tutte wrote:Skulle ut en tur i dag,men fikk ikke satt på motorvarmeren( vifteovnen) da det er noe feil med det elektiske i garasjen. Siden det ikke var mer enn -5 tenkte jeg at det skulle gå bra,til tross for 20w50 oljen jeg har på. Starteren gikk brukbart rundt men så kom et lite klikk og borte var all strømmen. Ikke er jeg den som skrur noe særlig så jeg lurte på om evt. hvor hovedsikringen er på en -89 Elektra?
Blir så mye om og men å skaffe henger for å få den bort til Custum Service og de åpner ikke før på mandag.Da går kanskje hele søndagen til spille.
Høres ut som du har blåst en sikring, ja. Usikker på 89-modellen, men på nyere Electraer finner du sikringsboksen bak dekselet du ser når du tar av venstre sideveske.
Keep the rubber side down!
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Borte ble all strømmen.

Post by Bernt »

Det kan jo også være at startreleet er gåent.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Borte ble all strømmen.

Post by Sharpeye »

tutte wrote:Skulle ut en tur i dag,men fikk ikke satt på motorvarmeren( vifteovnen) da det er noe feil med det elektiske i garasjen. Siden det ikke var mer enn -5 tenkte jeg at det skulle gå bra,til tross for 20w50 oljen jeg har på. Starteren gikk brukbart rundt men så kom et lite klikk og borte var all strømmen. Ikke er jeg den som skrur noe særlig så jeg lurte på om evt. hvor hovedsikringen er på en -89 Elektra?
Blir så mye om og men å skaffe henger for å få den bort til Custum Service og de åpner ikke før på mandag.Da går kanskje hele søndagen til spille.
He he, vel hadde jeg planlagt mc tur i -5 hadde det vært sikringen i hodet mitt som hadde gått først (i hvert fall iflg kona) :D
Jeg tipper også det er hovedsikringen som har gått.

PS.
Inspirert av Tutte sine helårsturer skal min sykkel ut på veien langt før enn jeg normalt pleier. Jeg kan bare ikke være pingle lenger å ta den ut til påske. Det må blir før, kaldt eller ikke. 8-)
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Borte ble all strømmen.

Post by shovel78 »

Sharpeye wrote:PS.
Inspirert av Tutte sine helårsturer skal min sykkel ut på veien langt før enn jeg normalt pleier. Jeg kan bare ikke være pingle lenger å ta den ut til påske. Det må blir før, kaldt eller ikke. 8-)
Her også.
Så fort blå-isen er borte utenfor her, skal jeg ut å kjøre.
Om det så måtte blir bare noen hundre meter.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Post Reply

Return to “Elektronikk”