Skulle ut en tur i dag,men fikk ikke satt på motorvarmeren( vifteovnen) da det er noe feil med det elektiske i garasjen. Siden det ikke var mer enn -5 tenkte jeg at det skulle gå bra,til tross for 20w50 oljen jeg har på. Starteren gikk brukbart rundt men så kom et lite klikk og borte var all strømmen. Ikke er jeg den som skrur noe særlig så jeg lurte på om evt. hvor hovedsikringen er på en -89 Elektra?
Blir så mye om og men å skaffe henger for å få den bort til Custum Service og de åpner ikke før på mandag.Da går kanskje hele søndagen til spille.
Borte ble all strømmen.
Borte ble all strømmen.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Borte ble all strømmen.
Er ikke sikker på hvor det er på din sykkel.
Men på min 1995 dyna er sikringene bak et stort deksel med 4 skruer rett under salen på clutch siden.
Hvis det er likedan som på min, så må du skru av dette dekselet og enda et til under det første.
Da dukker diverse sikringer, coil og rele frem, og det finnes forkjellige typer sikringer.
Hovedsikringen på 30 ampere ser ut som en blikk boks.
Lønner seg å søke litt på nettet, så kanskje du finner bilde av akkurat din modell.
Du bør også helst ha et voltmeter (multimeter) når du leter etter feil og defekte sikringer.
Er ikke sikker på hvor flink du er med det elektriske, men du kan gjøre mye ugang hvis du ikke vet hva du holder på med.
Husk at det fremdeles er mye strøm på batteriet og hvis du kortslutter noe, så kan laddingen i værste fall ødelegges.
Knut.
Men på min 1995 dyna er sikringene bak et stort deksel med 4 skruer rett under salen på clutch siden.
Hvis det er likedan som på min, så må du skru av dette dekselet og enda et til under det første.
Da dukker diverse sikringer, coil og rele frem, og det finnes forkjellige typer sikringer.
Hovedsikringen på 30 ampere ser ut som en blikk boks.
Lønner seg å søke litt på nettet, så kanskje du finner bilde av akkurat din modell.
Du bør også helst ha et voltmeter (multimeter) når du leter etter feil og defekte sikringer.
Er ikke sikker på hvor flink du er med det elektriske, men du kan gjøre mye ugang hvis du ikke vet hva du holder på med.
Husk at det fremdeles er mye strøm på batteriet og hvis du kortslutter noe, så kan laddingen i værste fall ødelegges.
Knut.
Re: Borte ble all strømmen.
Hvis det kommer et klikk når du trykker inn startknappen, kan det komme av lav spenning på batteriet.
Sett sykkelen på lading.
Knut.
Sett sykkelen på lading.
Knut.
Re: Borte ble all strømmen.
Den er jeg klar over, var plaget med dette før jeg kjøpte meg Gele-batteri.Neida det ble plutselig helt svart.TCB wrote:Hvis det kommer et klikk når du trykker inn startknappen, kan det komme av lav spenning på batteriet.
Sett sykkelen på lading.
Knut.
Har skrudd litt både mekanisk og elektrisk men det er en stund siden. Føler meg litt "støl", husker ikke hvor jeg har multimeteret engang. Får gå på leit etter verktøy i morgen. Takk skal du ha Knut.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Borte ble all strømmen.
Høres ut som du har blåst en sikring, ja. Usikker på 89-modellen, men på nyere Electraer finner du sikringsboksen bak dekselet du ser når du tar av venstre sideveske.tutte wrote:Skulle ut en tur i dag,men fikk ikke satt på motorvarmeren( vifteovnen) da det er noe feil med det elektiske i garasjen. Siden det ikke var mer enn -5 tenkte jeg at det skulle gå bra,til tross for 20w50 oljen jeg har på. Starteren gikk brukbart rundt men så kom et lite klikk og borte var all strømmen. Ikke er jeg den som skrur noe særlig så jeg lurte på om evt. hvor hovedsikringen er på en -89 Elektra?
Blir så mye om og men å skaffe henger for å få den bort til Custum Service og de åpner ikke før på mandag.Da går kanskje hele søndagen til spille.
Keep the rubber side down!
Re: Borte ble all strømmen.
Det kan jo også være at startreleet er gåent.
Re: Borte ble all strømmen.
He he, vel hadde jeg planlagt mc tur i -5 hadde det vært sikringen i hodet mitt som hadde gått først (i hvert fall iflg kona)tutte wrote:Skulle ut en tur i dag,men fikk ikke satt på motorvarmeren( vifteovnen) da det er noe feil med det elektiske i garasjen. Siden det ikke var mer enn -5 tenkte jeg at det skulle gå bra,til tross for 20w50 oljen jeg har på. Starteren gikk brukbart rundt men så kom et lite klikk og borte var all strømmen. Ikke er jeg den som skrur noe særlig så jeg lurte på om evt. hvor hovedsikringen er på en -89 Elektra?
Blir så mye om og men å skaffe henger for å få den bort til Custum Service og de åpner ikke før på mandag.Da går kanskje hele søndagen til spille.
Jeg tipper også det er hovedsikringen som har gått.
PS.
Inspirert av Tutte sine helårsturer skal min sykkel ut på veien langt før enn jeg normalt pleier. Jeg kan bare ikke være pingle lenger å ta den ut til påske. Det må blir før, kaldt eller ikke.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Re: Borte ble all strømmen.
Her også.Sharpeye wrote:PS.
Inspirert av Tutte sine helårsturer skal min sykkel ut på veien langt før enn jeg normalt pleier. Jeg kan bare ikke være pingle lenger å ta den ut til påske. Det må blir før, kaldt eller ikke.
Så fort blå-isen er borte utenfor her, skal jeg ut å kjøre.
Om det så måtte blir bare noen hundre meter.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Bikes don't leak oil, they mark their territory