Portalen

Forslag og tilbakemeldinger til admingruppa.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Portalen

Post by Coldman »

Den nye portalen er skikkelig fin. Nå begynner det virkelig å bli sexy saker. :D
Noen forandringer ville jeg imidlertid gjort:
  1. Utvidet bredden (gjelder for så vidt hovedsiden også).
  2. Flyttet siste innlegg lengre opp.
  3. Utvidet antall "siste innlegg" på hver side (nå er det bare 3).
  4. Kanskje hatt forumets hovedside implemtert i portalen på en eller annen måte.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Portalen

Post by RoadKing »

1. Bredden er tilpasset templaten (utseende og bilder/logoer/ikoner) så det ville sett temmelig rart ut om vi bredder forumet.
2. Siste innlegg vil komme lengre opp. Den øverste blokken er bare en kortidsinformasjonsblokk som jeg la inn i natt. Er greit å ha den øverst som en info akkurat nå under innkjøring.
3. Du er litt vag når du sier "Siste innlegg" Vi har 2 seksjoner på det. Men har utvidet til 5 på begge :)
4. Kodene i forumet er slik bygget at det er kun forsiden som er portal, resten er forum. For å klare det du ønsker må vi enten kode om forumet i flere dager/uker (noe en ikke har tid til da forumet inneholder hundrevis av filer), eller å bygge et nytt forum med en annen backend. Sistenevnte kan en klare på et par dager, men resultatet vil bli at forumet er nede i den perioden. Dette fordi vi da må jobbe for å tilpasse databasen til det nye oppsettet. Men tanken er god.
Harleys don't leak oil, they mark their territory
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Portalen

Post by RoadKing »

På punkt en så må jeg tilføye at templaten er tilpasset til skjermer som var standard for en tid tilbake, dvs bredde på 800px. Og om det er noen (sikkert en hel del enda) som har en slik skjerm så vil ikke forumet forsvinne ut av skjermen.
Harleys don't leak oil, they mark their territory
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Portalen

Post by Rider »

Når dere snakker om bredden, er ikke det bare å holde Ctrl knappen inne på tastaturet og så rulle med rulleknappen på musa?
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Portalen

Post by Coldman »

Det høres bra ut Roadking.
Med siste innlegg mente jeg de som ligger i "SISTE NYTT". Fint at den ble utvidet. Tror faktisk det er nettopp denne som folk er mest interessert i. Det er der den enkle inngangen til diskusjon er... mener nå jeg.

800px som standard skjermbredde. Joda, jeg husker den, men det begynner vel å bli veldig mange år siden. Tror nok de som sitter på så gamle skjermer også overlever å måtte rulle litt sidelengs innimellom.

NB! Jeg er ikke ute etter å kritisere. Totalvurderingen er at dette har blitt veldig bra! :D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
JanAndre
Posts: 7
Joined: 12 Mar 2010, 19:13

Re: Portalen

Post by JanAndre »

Fint med nytt forum! :)
Men jeg syntes også at bredden på forumet er altfor lav.
Det er få maskiner i dag som har lavere oppløsning enn 1280 pix, så det er ikke noe problem å benytte en bredde på forumet helt opp til 1100 pixler. I det minste kan man sette opp til 980 pix, som også er ganske vanlig.

Jeg har satt opp flere slike forums og websiter, som nå har flere tusen brukere.. Alle vil nå gå OPP fra 980 pixler til 1100 pixler. ;)

Stå på videre med forumet! Dette ser bra ut! :D

- Jan Andrè
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Portalen

Post by Rider »

JanAndre wrote:Fint med nytt forum! :)
Men jeg syntes også at bredden på forumet er altfor lav.
Det er få maskiner i dag som har lavere oppløsning enn 1280 pix, så det er ikke noe problem å benytte en bredde på forumet helt opp til 1100 pixler. I det minste kan man sette opp til 980 pix, som også er ganske vanlig.

Jeg har satt opp flere slike forums og websiter, som nå har flere tusen brukere.. Alle vil nå gå OPP fra 980 pixler til 1100 pixler. ;)

Stå på videre med forumet! Dette ser bra ut! :D

- Jan Andrè
Som jeg skrev litt over her. Bredden bestemmer du selv. Eller er jeg helt på jordet? Er ingen nerd, men jeg sitter med wide screen PC og bestemmer selv om forumet skal fylle hele skjermen eller bare være en stripe midt på. Som sagt, hold inne Ctrl og rull men rulla oppå musa.
Dette betyr selvfølgelig at man zoomer inn, men det er kanskje ikke det dere tenker på?
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Portalen

Post by Svima »

Bredden har blitt justert opp i kveld. Den zoomefunksjonen fungerer den også forresten, smart :)
/ Svima
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Portalen

Post by RoadKing »

Coldman wrote:Den nye portalen er skikkelig fin. Nå begynner det virkelig å bli sexy saker. :D
Noen forandringer ville jeg imidlertid gjort:
  1. Utvidet bredden (gjelder for så vidt hovedsiden også). Endret
  2. Flyttet siste innlegg lengre opp. Endret
  3. Utvidet antall "siste innlegg" på hver side (nå er det bare 3). Endret
  4. Kanskje hatt forumets hovedside implemtert i portalen på en eller annen måte. Endres ikke på nåværende tidspunkt
Harleys don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Petra71
Posts: 159
Joined: 11 Mar 2010, 22:37

Re: Portalen

Post by Petra71 »

Flinke dere er!! Tusen takk for den jobben dere har lagt ned så langt, godt det finnes så mange ildsjeler blant oss. Det nyter resten av oss godt av!
Post Reply

Return to “Forslagskassa”