Airbrush, motivlakkering

Custom
User avatar
The Dragon
Posts: 21
Joined: 27 Feb 2011, 22:45

Airbrush, motivlakkering

Post by The Dragon »

Hei alle sammen,

For det første, takk til dere for å ta meg imot på deres forum.
Jeg sier "deres forum" fordi jeg eier ikke noe sykkel selv (det kommer nok en dag..) men er helt fascinert av disse på min måte.
Jeg har redigert tråden etter å ha blitt gjort oppmerksom på at den må være i samsvar med retningslinjer for forumet.
Beklager, det var ikke min mening å bryte forumets regler :oops:

Jeg heter Micah Oliver Clémence, jobber som custom painter.
Jeg er franskmann (fra Sveits egentlig) så min skriftlig norsk kan ofte virke som en scrabble spill som har falt ned bordet, beklager...dere får litt ryddejobb underveis :heh:

Etter hvert så jeg ble introdusert mer og mer i HD miljø her i Norge, kom jeg i kontakt med kjempe mennesker :thumb: som bla. anbefalte meg å registrere meg her for å få vist noe bilder av arbeidet mitt, lidenskapet mitt som er Custom Painting.

Det som er viktig for meg, er at jeg kommer her for å vise mitt arbeid uten at det skal virker som en reklame samtidig er det vanskelig å unngå det, men poenget her er at som mc elsker vet jeg at flere kunne like å få se hva jeg gjør....andre ikke men smak og behag er en ting som finnes uansett ;)

Så, arbeidet som er lagt inn i disse sykler er ikke bare den motivlakkering delen.
Jeg driver også med oppretting av deler, lakkering, motivlakkering og klarlakkering. Mange av disse sykler kommer til meg i bar stål eller med for eksempel en gammel skadet lakk som må fjernes/repareres.

Jeg liker å ha kontroll på helheten av prosjektene mine, derfor er det viktig at jeg gir meg mulighet å kjøre hele løpe i en custom painting, da får jeg forhåpentligvis den resultat som er ønsket.

Jeg kan ikke poste alle bilder nå, da blir det for mange. Bilder er postet litt sånn tilfeldig, sorry...

Selvsagt motivlakkerer jeg andre ting enn sykler men siden dette er et forum for HD interesse, tenkte jeg å vise nå motiver på mc.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Siden det blir alltid nye ting som lages så tenkte jeg å oppdatere her i dette emne.

Takk til dere som har tatt seg tid å se innom her.

Hilsen

The Dragon
Last edited by The Dragon on 28 Feb 2011, 21:56, edited 1 time in total.
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by jes70 »

Velkommen og takk for sist Micah. Jan Egil fra løo på Askøy her.

Kjekt å se at du er kommet inn her. Kjempeflotte bilder. Har sett en del av dem 'live' i Høyanger i fjor høst. Har sykkelen min stående på Askøy, selv om jeg er flyttet til sørlandet. Håper jeg får bygget den om ordentlig en dag, så da får du et prosjekt. Skal opp på vestlandet, både til Skjoldmøyenes fest og vårmønstringen, så vi sees sikkert.

Masse hyggelige folk her inne, med mange prosjekter. Noe nytt og noe gammelt. Er et ganske sosialt forum hvor en del også møtes for både kaffe og fest. Har desverre ikke hatt anledning til det på en lang stund.

Håper du finner deg til rette her og får noen nye innspill her.

See you later.
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by shovel78 »

En ting jeg alltid har lurt på, hva koster noe slikt?
Som feks det øverste bildet her.
Det må da være snakk om en god bøtte med penger, for jammen må det ta noen timer.

Har du noe pris eksempel?
Jada allt varierer selvfølgelig, men koster det 2, 5, 10, 15, 20, 50, 100 tusen?
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
The Dragon
Posts: 21
Joined: 27 Feb 2011, 22:45

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by The Dragon »

Takk for velkomst hilsen Jan Egil, det var kjekt å høre fra deg.

Shovel78, jeg forstår godt at du lurer på slik..
For prisene, er det slik at som du sier så varierer det en god del.
Men en ting som er viktig for meg er at det skal både se bra ut, at folk skal være fornøyd og samtidig være tilgjengelig for folk, eller er poenget å lakkere slik litt borte. Egentlig kan man påvirke prisen alt etter som hva man bestemmer seg for motiv.

Så kanskje det som skaper det lille forskjell er at siden jeg er kunstner så må jeg utføre kunsten min for å få til å leve.. høres litt dramatisk ut men saken er så enkelt som at uten den kunst uttrykk i hverdagen min så funker ikke hodet mitt :ikke:
Så prisene er bestemt som regel av størrelse til arbeidet, hvor mange timer jeg bruker skal ikke andre enn meg tenke på det.
Det tar jeg på min egen kappe.

Jeg håper at svaret mitt var godt nok formulert.
Last edited by The Dragon on 28 Feb 2011, 21:57, edited 1 time in total.
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by Hera »

Hei og takk for sist!
Det var veldig hyggelig å prate med deg i Bergen på lørdag, det var jeg som snakket om et ulvemotiv.

Velkommen til forumet, håper du vil trives her!
User avatar
Blondie
Posts: 91
Joined: 09 Mar 2010, 18:16

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by Blondie »

Der er du jo ;) Endelig fant du veien inn her 8-) Det har vært spennende og artig å følge utviklingen på arbeidene du har gjort. Jeg er imponert over både kreativitet og utførelse - og er spent på hva vi får se i fortsettelsen ;)
Walk the line
User avatar
The Dragon
Posts: 21
Joined: 27 Feb 2011, 22:45

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by The Dragon »

Hera wrote:Hei og takk for sist!
Det var veldig hyggelig å prate med deg i Bergen på lørdag, det var jeg som snakket om et ulvemotiv.

Velkommen til forumet, håper du vil trives her!
Takk for sist ja ! det var veldig kjekt å veksle noe ord med deg på lørdag.
Blondie wrote:Der er du jo ;) Endelig fant du veien inn her 8-)
8-) jepp !
Takk for gode tilbakemeldinger ;)
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: ChromoPaint - Airbrush Studio

Post by shovel78 »

The Dragon wrote:
Jeg håper at svaret mitt var godt nok formulert.
Joda, ihvertfall såpass godt at jeg regner med at det aldri vil passe min lommebok å få skiftet ut det motivet jeg har.
Det var forøvrig på sykkelen når jeg kjøpte den, men jeg føler på en måte at det ikke er "mitt" motiv.
Tenker knallerten blir ensfarget svart, når jeg en gang tar meg tid til lakk.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
The Dragon
Posts: 21
Joined: 27 Feb 2011, 22:45

Re: Airbrush, motivlakkering

Post by The Dragon »

shovel78 wrote: Joda, ihvertfall såpass godt at jeg regner med at det aldri vil passe min lommebok å få skiftet ut det motivet jeg har.
Jeg forstår godt hva du mener men det finnes så mange muligheter, samt et motiv trenger ikke å være kompleks for å være fint. ;)
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Airbrush, motivlakkering

Post by Erlend »

The Dragon wrote:
shovel78 wrote: Joda, ihvertfall såpass godt at jeg regner med at det aldri vil passe min lommebok å få skiftet ut det motivet jeg har.
Jeg forstår godt hva du mener men det finnes så mange muligheter, samt et motiv trenger ikke å være kompleks for å være fint. ;)
...eller omvendt... ;)
Keep the rubber side down!
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”