Mc, Komunikasjon

User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Erlend »

Svima wrote:
Erlend wrote:Cellular Line InterPhone. Beste intercom'en jeg har hatt. Visuell kontakt er ikke påkrevd. Funker på 5-800 meter litt avhengig av hvor mye skau og andre ting det er i mellom enhetene. Brukbar batteritid, i hvertfall om du bruker standby-knappen når du ikke har noe fornuftig å melde. Kjøpte den hos Bullfighter på Liertoppen for ca 3.000 for et sett med to enheter.
Denne har jeg og, og er stort sett fornøyd...
minus med den er at den kobles ut hvis avstanden blir for stor (noen hundre meter) og da må man fysisk søke opp igjen med knappen.
Jeg savner at flere kan være på samtidig når jeg kjører med flere venner, og at den kan kobles til musikk, gps etc i tillegg.
Og jeg har klart å tømme batteriet på dagsturer flere ganger, selv om jeg slår av i pausene. Men det er en bra intercom, med god lydkvalitet, og jeg tror den mer oppdaterte versjonen har noen av de funksjonene jeg savner med den jeg har.
Vet ikke helt hva du mener her, men min går i standbymodus om enhetene kommer ut av rekkevidde ift hverandre. Et trykk på knappen når vi er innen rekkevidde, og vi er på igjen. Flere samtidig har jeg ikke forsøkt, men min kan i alle fall kobles til mobilen om jeg skulle ønske det. Men det gjør jeg jo ikke - Dozer'n er telefon- og musikkfri sone. Der skal det bare være meg, vinden og lyden av motoren. Derfor har jeg den helst i standby når vi kjører også - jeg vil ikke forstyrres når jeg kjører, men setter pris på å kunne gi og motta korte beskjeder uten å måtte stoppe. De lange, dype samtalene får vi heller ta over kaffen etterpå.
Keep the rubber side down!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Svima »

mulig jeg er klønete, men jeg får ikke kontakt igjen uten å slå av og på igjen....
/ Svima
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Erlend »

Mulig jeg har en nyere modell. Kjøpte den i 2009.
Keep the rubber side down!
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Mc, Komunikasjon

Post by DaddyCool »

Har tenkt å gå for Scala sitt Q2 Multisett. Ville ha Interphone men ble frarådet å kjøpe dette grunnet stor feilprosent, men etterhva jeg leser her så stemmer ikke det om alle er 100% fornøyde.... Får se hva det blir til nå da.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Svima »

Erlend wrote:Mulig jeg har en nyere modell. Kjøpte den i 2009.
min er nok et år eldre tror jeg, kjøpte den (pent) brukt
/ Svima
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Mc, Komunikasjon

Post by Virago »

Litt seint ute, men det blei Scala Rider Pro, litt dyr med dobbelt sett, men er kjempe fornøyd med den, litt trekk for radiofunksjonen på den, men det kan vere brukerfeil, ikkje ferdig å forske ut radioen enda :roll:
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
Post Reply

Return to “Elektronikk”