Nja, dynabenken er vel mest for finjustering, og for å lokke ut de siste hestene av motoren. På sykler med innsprøytning skal det visstnok gå an å bytte potter uten å mappe om innsprøytninga, forutsatt at man ikke gjør andre endringer - som å endre luftinntak og -filter. EFI'en skal kompensere for mindre endringer i systemet av seg selv. Større endringer innebærer fort en omprogrammeringsjobb. Kanskje noen med EFI kan bekrefte/avkrefte dette. Selv har jeg aldri hatt annet enn forgasser på syklene mine.
Men om du kjøper kliss ny sykkel til mange hundre lapper hos LB syns jeg kanskje du skal la dem ta de endringene du vil ha gjort på den, også. De vet hvilke deler som passer og hva som må gjøres for at du skal få det resultatet du er ute etter - det er ikke så mye å spare på å gjøre det selv når du tar kjøpesummen i betraktning. En annen ting er at det er garanti på nye sykler. Vet ikke hvor gyldig garantien er om det viser seg at du har tuklet med den på egen hånd...
Ett råd til deg fra meg: ikke begynn modifiseringen av sykkelen din før du vet hva du egentlig syns om de delene som allerede sitter på den. Kan jo være at du finner ut at de som syns lyden er litt stusselig tar feil...
Div utstyr.
Re: Div utstyr.
Keep the rubber side down!
Re: Div utstyr.
Harlex wrote:Du skal ikkje beklage... Forum er for spørsmål... Ja det kan/er behov for benk ja...Bompi wrote:Ok. Er det da man setter den dyna benk hos forhandler eller? Beklager mange spm, men er som sagt helt grønn på slike tingHarlex wrote:Vanligvis svært lett å montere slip ons men med endring i eksos kan det (vanligvis) være behov for motorjusteringer og det er ikke for nybegynneren...
Se her: En relevant link med linker til enda mer relevans tenker eg... : http://www.hdtalking.com/vrsc_models/14 ... mucle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk, meget nyttig lesestoff!
Risikerer jeg garantien på sykkelen på noen måte?
Bjørnar
Re: Div utstyr.
Jeg er ikke ekspert på hva som omfattes av garantien men det kommer vel an på hva du gjør. Slenge på noen potter går vel greit. Det "vanlige" er å kjøre "stage 1" som innbefatter potter, filter og en eller form for motorstyring (nok/riktig blanding bensin og luft) Bør vel ikke styre med det siste selv hvis man ikke har peil men det som mest sannsynlig skjer er at sykkelen går dårlig og du "må" ha den på justering. Alt som blir gjort hos forhandler påvirker iallefall ikke garantien....Bompi wrote:
Takk, meget nyttig lesestoff!
Risikerer jeg garantien på sykkelen på noen måte?
Bjørnar
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS