Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi og?

User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

Helt enig. Jeg har sett flere Sportstere på youtube med slik spoiler, og har aldri syntes at den hørte hjemme der. Helt til jeg så denne Sportsteren. Helt rå. Spørs om ikke jeg må bestille en sånn etterhvert :err: Sportsterspecialty.com
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by BikerEva »

Gamlesykkelen min hadde spoiler. Men det vibrerte sånn at skruehullet til festet ble veldig langt etterhvert, så da ble den plukket av sammen med XR-hekken....

Image

Før

Og etter:

Image
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by chrissenator »

BikerEva wrote:Gamlesykkelen min hadde spoiler. Men det vibrerte sånn at skruehullet til festet ble veldig langt etterhvert, så da ble den plukket av sammen med XR-hekken....

Image

Før

Og etter:

Image

Har du spoileren ennå?...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by chrissenator »

Ronin73 wrote:Helt enig. Jeg har sett flere Sportstere på youtube med slik spoiler, og har aldri syntes at den hørte hjemme der. Helt til jeg så denne Sportsteren. Helt rå. Spørs om ikke jeg må bestille en sånn etterhvert :err: Sportsterspecialty.com

Den koster $$ 109.99... det var ikke verst - noe å tygge på ja,,,
Image
Link: http://www.sportsterspecialty.com/chin- ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Hera »

kkanst wrote:Har en tanke jeg går å tenker masse på for tiden; Hvilket syn har de store gutta på oss som kjører sportster? Jeg er litt over 1,80 og føler at sykkelen passer godt til meg.. Men så har jeg av og til litt sånn mindreverdighetskompleks i forhold til større sykler.. Lurer på om jeg ser ut som en dverg på sykkelen etc.. Dere skjønner tegninga.. Og jo mer jeg tenker på det, jo mere slik blir det. Er som å stirre på et hakk i veggen.. Jo mer det irriterer deg, jo større blir det..

Så, hva synes dere mine damer og herrer? Kan dere berolige meg?? :p
Jeg var på grillfest nylig, der det var en del Harley-førere jeg ikke hadde truffet før. Veldig hyggelige folk, bevares. Men jeg opplevde for første gang den følelsen du snakker om, å lure på om Sporster ikke var bra nok. For samtaleemnene vi startet med, var selvsagt å spørre hvilken HD de andre kjørte. Når jeg stolt fortalte om min Sportster, fikk jeg i retur at "Vi har alle begynt med Sportster". Som om det var en selvfølge at det bare er et springbrett inn i Harleyverdenen. Nå har jeg ingen planer om sykkelbytte siden jeg har drømmesykkelen, men jeg begynte å tenke på denne tråden.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by BikerEva »

Har fått utallige spørsmål om når jeg skal kjøpe meg en "skikkelig" HD etter 6-7 år med Sportster....

Faktum er at det står kun EN ny HD i butikken jeg kunne tenkt meg å bytte ut min nåværende med, og den regnes vel også som Sportster- en XR 1200.
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

Det er ingen tvil om at Sportster er en ekte Harley. Men samtidig må vi ikke glemme at Sportster er den minste og rimligste Harley. Derfor blir ofte inngangen til Harley-verdenen en Sportster. Noen velger å oppgradere til en større og mer påkostet modell. Mens andre velger å beholde sin Sportster. Enten av økonomiske grunner eller fordi de rett og slett liker Sportster best.

Jeg legger ikke skjul på at jeg helst kunne tenkt meg en Night Train eller Blackline, men det har jeg ikke råd til.

En Volvo C30 er en ekte Volvo. Men det er bare det at V70 er så utrolig mye mer. Men faktum er; de er begge Volvo ;)
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Svima »

Det slår meg at dersom noen tror at sportser ikke er bra nok så er dette de som alltid trenger å ha det største og beste av alt for å bevise noe.... Jeg er stolt av sportsteren jeg har, og hvis noen mener den ikke er bra nok så blir jeg nesten fornærmet samtidig som jeg kan le litt av det. Flere voksne menn har kjørt min og den ser fortsatt ikke liten ut....
/ Svima
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

Men det må være lov å mene og si at Sportster ikke er bra nok; at den enten er for liten eller at den ikke passer for alle. Jeg blir ikke noe mindre glad i min Spprtster av den grunn. Hadde jeg sjøl følt at den ilke var bra nok så hadde jeg tatt meg skikkelig nær av det. Vær trygg på deg selv og sykkelen.

er det jo med alt; med båt, bil, hus etc. Større og dyrere er status. Harley i seg selv er status. Og Harley handler først og fremst om looks og image. Går man for komfort kjøper man kanskje en BMW eller en japse touring, eller en Honda Harley-kopi.

Sjøl er jeg hver dag på finn.no og sikler på Night Train Softtail. Samtidig elsker jeg min stadig oppgraderte Sportster 1200
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by chrissenator »

Det er ikke så mange som reagerer på sportsteren men de som gjør det er litt vittige, ved div anledninger har jeg fått noen kommentarer og et par har vert av det seriøse slaget som:
Er den ikke litt liten/kort for meg som er over 180cm og jo det har blitt konstruktive samtaler og det viser seg gjerne at bak et touchy spørsmål(for sportster eiere :err: ) ligger det seriøse funderinger på sportsteren og det er bare kjekt, det er faktisk gøy. Det er genuin interesse som ligger bak.

Det der er jo en moped.
Jentesykkel!.
klarer du å holde fartsgrensen med to på :err: .
Sportster er bare en innslagssykkel til en skikkelig HD og et lite leketøy for nybegynnere :err:
Den biken der kan ikke brukes til annet enn by kjøring, den har så liten maskin.... Det er mange gode kommentarer og noen må faktisk sees i lys av settingen der og da, det jeg har lært meg er å avvente og evnt spørre vedkommende om hvorfor de tror at det er en moped/jentesykkel/leketøy etc og da blir det som regel sagt mye vittig.

En fyr jeg kom i snakk med han mente at moped! nei det kunne han ikke kjøre så dett var dett.....
Jaha sa jeg, hvilken har du da? Åh! jo du, ser du her at jeg har en 1650 og det gutten er greier det :lol:
Da sa jeg at jeg har kjørt ifra 1340-1450 og 1550 så jeg kunne godt tenke meg å kjøre mot en 1650 og se hvor lenge den kunne holde følge :roll: :? :shit: fyren sa ikke et ord og ble drit sur :err: :err:

Det er mange myter og noe sant i at en Sportster er liten og har liten maskin - men det er jo like kjekt hver gang en ber om litt substans i engative påstander om sportsteren - det blir ofte veldig stille :D

Gearkassen på en original 883 sportster har en artig utveksling og den har ikke noe problem med å akselerere og dra sykkelen opp i 160-170kmt og er man flink så holder man gjerne en original 1340 greit opp til 140-150kmt....
En 1200 klarer seg mye bedre mot en 1450 og har ingen problemer med en 1340 :D

Det er en lettkjørt sykkel, den har lavt tyngdepunkt, en kurant rake og en kan legge seg ned i svinger og holde rimelig mye høyere hastigheter på svingete vei enn de aller fleste BT..
Har kjørt med flere som har BT og jeg ser bare ikke med min beste vilje hvor jeg kommer til kort ovenfor en BT og det gjelder by og landevei, toppfart er udiskutabelt da vil en BT lett passere 200kmt men en standard 883 må nok avslutte racet rundt 170kmt..
De som bygger om fra 883 til 1200, 1250, 1340, 1450 eller 1600 vil ikke ha behov for å forsvare en sportster ovenfor en stock BT, de har ikke en sjanse i he¤%&e til å holde akselerasjon og på blandet kjøring så kan de bare gi opp(se signaturen min) å holde følge..

Det er en del tekniske forskjeller, og det er det gøyeste å diskutere med BT braggers - som regel forstår de lite av tekniske spesifikasjoner og har spenstige forklaringer på det meste, jeg elsker å svare på tåpelige påstander og favoritten min er: Skal vi kappkjøre et strekk :?: :err: plutselig er den lille drittmopeden blitt en seriøs trussel og i denne settingen er det faktisk INGEN som har sagt ja! vi kapper, en kan lure på hvorfor :err: :err: :err: Kjiperen å bli frakjørt av en moped.............

Nå har jeg blitt veldig glad i cityscooteren min, jeg har gjort en god del med den for å få frem gode kjøreegenskaper og jeg har på 4de året ennå ikke satt på 1250kittet(det ligger i hyllen og venter :D ) når og med 1250kittet på plass har jeg krefter og utveksling nok til å hamle opp selv med trimmede BT :err: :err: en liten lett sportster med 80++Hk rett på bakhjulet er en heftig moped :err: :err:

Forøvrig så vil jeg si at det er som regel de med minst kunnskap om HD som har mindreverdighetskomplekser ovenfor Sportsteren, de som har i det minste kjørt en sportster har en ide om hva HD legger i sportster og sportslige egenskaper kontra en BT, når det viser seg at de fleste som kommenterer Sportsteren negativt har begrensede kunnskaper om HD generelt og enda mindre om Sportsteren så blir det jo mer morro og minneverdige opplevelser...
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”