Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi og?

User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

Meget godt sagt, Chrissenator :err:

Nå som jeg har montert Arlen Ness Big Sucker så skal jeg også stille samme motsvar når anledningen byr seg :err:
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Svima »

"Forøvrig så vil jeg si at det er som regel de med minst kunnskap om HD som har mindreverdighetskomplekser ovenfor Sportsteren, de som har i det minste kjørt en sportster har en ide om hva HD legger i sportster og sportslige egenskaper kontra en BT, når det viser seg at de fleste som kommenterer Sportsteren negativt har begrensede kunnskaper om HD generelt og enda mindre om Sportsteren så blir det jo mer morro og minneverdige opplevelser..."

Det var dette jeg også tenkte på. At mange synes det er litt morsomt å mobbe oss i all vennlighet er jo bare kjekt, vennskapelig mobbing er også et tegn¨på respekt :) Men når noen faktisk tror eller synes at sportsteren generelt bare er en nybegynnersykkel så synes jeg at det er litt tullete. En Honda 600 F er en nybegynnersykkel (all respekt for de jeg kjenner som kjører den) men uansett er det også en voksen sykkel.
Og da mener jeg ikke at det ikke er greit å mene at man selv vil ha en mer voksen sykkel enn sportsteren, for all del. Mange synes sportsteren er for liten, akkurat som jeg synes en Ultra er alt for stor....det er en subjektiv vurdering. Men det er tull at andre skal mene at jeg bør bytte sykkel fordi det er sportster og ikke en bigtwin. Det blir nesten som å kritisere noen for å kjøre Mini istedet for XC90 eller noe sånt. Det må man jo få velge sjøl. Jeg ser flere fordeler med BT kontra sportsteren, men det betyr ikke noe for meg ennå. Har mer enn nok sykkel som jeg har :D
/ Svima
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

Jeg har heldigvis ikke opplevd slikt prat om min Sportster. De jeg har snakket med (i Big Twin-butikken Sarpsborg) så er det bare godord. For jeg er helt enig i at mobbing med glimt i øyet må være lov. Men å snakke dritt om Sportster-eiere fordi man ikke kjører BT, blir tull. For om Sportsteten kanskje ikke er det fortsatt var den jo bærebjelken til hel H-D. Og ser en hva H-D legger inn i vanlig Sportster og Forty Eight/ Iron, så blir det latterlig kritikk. Og ser man historisk på det, er Sportster nærmere den opprinnelige enn en BT...
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by trøndertore »

Skjønner ærlig talt ikke kossen noen gidder å kjøre rundt med en stor purkete BT her i landet med noen av verdens beste svingete MC-veier. Min gamle 86 mod. veier 200 Kg (4 girs rule) og har 80 hester på gummin, bye bye BT. :lol:
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

Men nå er det vel ikke pga aksellerasjon og det å være kvikk i svingene som er grunnen vi kjører H-D. Da hadde jeg kjøpt japansk Barbie-sykkel...nei det er krom og fet lyd. Og det får man med både BT og Sportster. Men klart, begynner noen BT-gutter å disse Sportsteren min, så skal de bare prøve....å ta meg igjen :err:
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by BikerEva »

trøndertore wrote:Skjønner ærlig talt ikke kossen noen gidder å kjøre rundt med en stor purkete BT her i landet med noen av verdens beste svingete MC-veier. Min gamle 86 mod. veier 200 Kg (4 girs rule) og har 80 hester på gummin, bye bye BT. :lol:
Ååååh, savner de fire girene fra den første min-den var også 1250 eller deromkring :) Med 883 og fem gir sleit jeg ut venstreskoen OG gummien på girpedalen. Nuh går det bedre, med 1200-kit og fremdrev med mer tann :)
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by trøndertore »

Ronin73 wrote:Men nå er det vel ikke pga aksellerasjon og det å være kvikk i svingene som er grunnen vi kjører H-D. Da hadde jeg kjøpt japansk Barbie-sykkel...nei det er krom og fet lyd. Og det får man med både BT og Sportster. Men klart, begynner noen BT-gutter å disse Sportsteren min, så skal de bare prøve....å ta meg igjen :err:
Der får du snakk for dæ sjøl, det er akkurat derfor jeg kjører Sportster med lengre dempere bak og uten fremflytta fothvilere (som etter min mening ikke har noe på en Sportster å gjøre). Hvis man ser på hva som funker best på svingete vestlandsveier så er det vel gjerne sykler som BMW R 1200 GS nettopp pga. motoren med lignende ytelser, og ja jeg har kjørt på tur med slike som kan å bruke utstyret og har ikke noe problem med å følge med, har vel faktisk minst samme vekt/effekt forholdet. Har hatt "gleden" av å kjøre det råeste som er å få av R sykler gjennom jobben og de skremmer bare vettet av mæ. De fungerer ikke før man passerer 150 på slett asfalt noe det ikke finnes mye av her i landet. Men det e nå min mening :)
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Ronin73 »

trøndertore wrote:
Ronin73 wrote:Men nå er det vel ikke pga aksellerasjon og det å være kvikk i svingene som er grunnen vi kjører H-D. Da hadde jeg kjøpt japansk Barbie-sykkel...nei det er krom og fet lyd. Og det får man med både BT og Sportster. Men klart, begynner noen BT-gutter å disse Sportsteren min, så skal de bare prøve....å ta meg igjen :err:
Der får du snakk for dæ sjøl, det er akkurat derfor jeg kjører Sportster med lengre dempere bak og uten fremflytta fothvilere (som etter min mening ikke har noe på en Sportster å gjøre). Hvis man ser på hva som funker best på svingete vestlandsveier så er det vel gjerne sykler som BMW R 1200 GS nettopp pga. motoren med lignende ytelser, og ja jeg har kjørt på tur med slike som kan å bruke utstyret og har ikke noe problem med å følge med, har vel faktisk minst samme vekt/effekt forholdet. Har hatt "gleden" av å kjøre det råeste som er å få av R sykler gjennom jobben og de skremmer bare vettet av mæ. De fungerer ikke før man passerer 150 på slett asfalt noe det ikke finnes mye av her i landet. Men det e nå min mening :)
Ja, du om det; at du kjører Sportster først og fremst pga kjøreegenskapene. Jeg vet i hvertfall om mange sykler som er bedre enn Sportster på det feltet ;) Enten til langtur eller som kjapp-i-svingene-sykkel... Men jeg og liker kjøreegenskapene til Sportster, men jeg har også fremflyttersett som jeg mener er et must; med mindre man har bygd om til bobber/ cafè-racer ;)
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by kkanst »

Jeg solgte Sportsteren min jeg. Og er nå det stolte eier av en Deuce 2000. :)
2001 1550 Deuce.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by chrissenator »

kkanst wrote:Jeg solgte Sportsteren min jeg. Og er nå det stolte eier av en Deuce 2000. :)
Grattis med ny Deuce og kondolerer med Sportsteren :err: :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”