Lyd etter stage 1 / Sportster

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
Post Reply
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Lyd etter stage 1 / Sportster

Post by kkanst »

Hei

Har en lydvurderingssak her..

Dette er min aller første Harley (en må jo være den første). Har akkurat skiftet til V&H. Med screaming eagle og allting. Med det så kom det mange nye lyder. Og en av dem er ekstra mye støy fra luftfilter..

Lyden er ikke lett å beskrive da det ikke egentlig er bare en lyd, men det er et veldig tordenskrall ved pådrag som gjør at man lurer på om det er bolter igjen på sykkelen etter en kjøretur.. Eksos-lyden er fin og flott den.. Jeg hadde bare ikke tenkt over at et åpnere luftfilter også ga lyd den veien..

Nå bruker jeg høreapparat (er ikke det kledelig når man kjører raka rør?) så det kan nok skyldes det. Alt er nytt for meg så jeg aner virkelig ikke :)

Jobben er gjort av LB/Alna så det er ikke garasjemekk her...
2001 1550 Deuce.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Lyd etter stage 1 / Sportster

Post by chrissenator »

Jeg laget meg et luftfilter etter denne oppskriften:http://www.hdforums.com/forum/sportster ... -pics.html og hører veldig godt suget fra filteret og det høres litt ut som om de surkler og smeller litt på full pupp - jeg dro på skikkelig hardt og tømte alt på alle gir og når jeg så roet ned hørtes det ut som om jeg hadde glemt hele verktøyskassen inni filteret :shit: :oops: så jeg stoppet opp og tok av filteret for å se om det var noe som manglet eller om rett og slett det lå en skrue eller to inni der, men det var 100% og helt ok.

Vel da var det bare en ting å gjøre og det var å reprodusere lyden, jeg snudde og tok samme :roll: "rennefart" tilbake og joda lyden kom igjen og en ny sjekk av filteret viste at alt var i skjønneste orden, ergo er det bare slik lyd som kommer..
Det høres virkelig helt "feil" men jeg lever med det og så lenge intet går i stykker så er det bare slik det er :D

Har dempet V&H ss litt, det ble litt for mye lyd innimellom ja - men når jeg tok ut all innmat i rørerne ble det kanon fin lyd men jeg fikk et lite problem om morgenen på vei til skolen oppover nygårdsgaten, jeg klarte helt uproblematisk og overraskende å fyre i gang alarmene på omtrent samtlige biler som sto parkert hvis jeg ga pittelitt gass - det ble litt for mye leven, og dønn ærlig så trodde jeg ikke helt på at det gikk å trigge alarmen på nyere biler med eksos, men nå vet jeg bedre :err: :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Lyd etter stage 1 / Sportster

Post by Svima »

chrissenator wrote: Har dempet V&H ss litt, det ble litt for mye lyd innimellom ja - men når jeg tok ut all innmat i rørerne ble det kanon fin lyd men jeg fikk et lite problem om morgenen på vei til skolen oppover nygårdsgaten, jeg klarte helt uproblematisk og overraskende å fyre i gang alarmene på omtrent samtlige biler som sto parkert hvis jeg ga pittelitt gass - det ble litt for mye leven, og dønn ærlig så trodde jeg ikke helt på at det gikk å trigge alarmen på nyere biler med eksos, men nå vet jeg bedre :err: :err:
He he he, vannvittig :shock: :lol:
/ Svima
Post Reply

Return to “Eksos”