Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
terri
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2011, 23:56

Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by terri »

Hei

Er det noen som har erfaring med dette problemet og evt. løsning på problemet.

Jeg har en 88 Heritage Softtail. Den har nå stått og ikke blitt startet på nesten ett år. ( det har skjedd før uten problemer).

Da jeg skulle starte den i dag ville den ikke. Jeg prøvde både med og uten choke og full gass for evt. å få ut for mye bensin, men uten resultat.

Det virket som om den dro mye treigere rundt ved choke eller gasspådrag, samt at den gurglet kastet ut ganske mye olje fra overløpsrøret fra veivhuset.

Er det noen som har kjennskap til problemet, hva det er forårsaket av og evt. løsning
User avatar
pannechopper
Posts: 63
Joined: 06 May 2010, 23:15

Re: Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by pannechopper »

er det at kule ventilen i oljepumpa ikke er tett så da renner olja fra tanken og ned i tørrsumpen og fyller den opp,derfor blir den tung og dra rundt på starteren,så pass på for du kan blåse pakninger i bunn på cyl dine,så skru ut tennpluggene og kjør den på startern til olja kommer tilbake i tanken,det er 2 måter og fikse det på ang oljepumpen og enten bytte den ut eller ta den av og sveise på en pinne på den gammle kula og bruk litt slipe pasta men da må du gjøre det godt reint igjen før du setter på pumpa igjen men pass på at du ahr bestilt deg ny kule før du gjør en sånn jobb og vær nøye...............................
Be a Man ride a Pan
User avatar
terri
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2011, 23:56

Re: Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by terri »

Takk for svar

Det er mulig at kula har satt seg pga. at den har stått lenge, så da ordner skan seg muligens av seg selv når jeg får kjørt den på starteren uten plugger og evt. startet den etterpå

Er det riktig tengt ?
User avatar
pannechopper
Posts: 63
Joined: 06 May 2010, 23:15

Re: Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by pannechopper »

det er gjerne sete ved kulea som gjør at olja renner forbi,men tar du ut pluggene og kjører den på startern så kan du spare deg for masse jobb senere ang bytting av bunnpakninger men jeg hadde fått gjort noe med viss det hadde vært min sykkel :-)
Be a Man ride a Pan
User avatar
terri
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2011, 23:56

Re: Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by terri »

Ok

jeg prøver og ser. gir tilbaklemelding om hvordan det går

Takk igjen : )
User avatar
pannechopper
Posts: 63
Joined: 06 May 2010, 23:15

Re: Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by pannechopper »

bare kosli terri og kunne hjelpe til
Be a Man ride a Pan
User avatar
terri
Posts: 4
Joined: 06 Jun 2011, 23:56

Re: Motor starter ikke og kaster ut olje fra veivhuset

Post by terri »

Bra.. takk for gode tips og info
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”