Nye Dekk

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
Erik88
Posts: 51
Joined: 13 Mar 2010, 19:21

Re: Nye Dekk

Post by Erik88 »

Jeg har prøvde meg på omlegging med dekkspaker og greier en gang før og forbanna meg på at det skulle være første og siste gang.
Holdt på å ødelegge både meg sjøl, felgen og dekket... :shock:
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Nye Dekk

Post by tutte »

Jeg bare avtaler med Custom Service i Konowsgate 67,leverer sykkelen, så ringer de når den er ferdig. Med riktig dekktrykk, belt-spenning ,balansert og i linje. Full service,mye enklere. Sto på og la om selv men gidder ikke det lengre..
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Post by Guffen »

Hvor mye er det å spare på/ hvor mye arbeid er det å lete og finne dekk sjøl, for deretter prøve å finne noen til å legge om? Er det så mye å spare i forhold til å bruke verksterder med god service og godt rykte? Jeg er litt tilhenger av å bruke lokale krefter.
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Nye Dekk

Post by Cyph3R »

tutte wrote:Jeg bare avtaler med Custom Service i Konowsgate 67,leverer sykkelen, så ringer de når den er ferdig. Med riktig dekktrykk, belt-spenning ,balansert og i linje. Full service,mye enklere. Sto på og la om selv men gidder ikke det lengre..
Jeg tenker litt som deg (og Guffen) Det er like greit å sette bort jobben til Arne & Co. Viktig å sørge for at det finnes næringsgrunnlag for kompetente verksteder i nærmiljøet også. Veldig kjekt at de er der de gangene man virkelig har bruk for dem.
Customservice yter bra service, alltid hjelpsomme og trivelige folk å treffe der.
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re:

Post by Svima »

Guffen wrote:Hvor mye er det å spare på/ hvor mye arbeid er det å lete og finne dekk sjøl, for deretter prøve å finne noen til å legge om? Er det så mye å spare i forhold til å bruke verksterder med god service og godt rykte? Jeg er litt tilhenger av å bruke lokale krefter.
Har sjekket litt i dag og det ser ut til at det er mer å spare på å sjekke dekkpriser rundt hos forhandlerne for deretter å kjøpe full pakke, enn netthandel med ekstra dekkskift. Fikk først et tilbud på dekk som jeg synes var noe stivt, men etter å ha forhørt meg rundt så har jeg fått konkurransedyktige priser hos flere forhandlere.

Men jeg er ikke flau for å handle på nettet dersom det er tusenlapper å spare, jeg har ikke råd til å gi bort så mye penger.... Hadde jeg hatt ønonomi til det skulle jeg selvsagt lagt igjen mye penger hos alle som fortjener det, og jeg gjør det hvis jeg kan.
/ Svima
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Re:

Post by Guffen »

Svima wrote:
Guffen wrote:Hvor mye er det å spare på/ hvor mye arbeid er det å lete og finne dekk sjøl, for deretter prøve å finne noen til å legge om? Er det så mye å spare i forhold til å bruke verksterder med god service og godt rykte? Jeg er litt tilhenger av å bruke lokale krefter.
Har sjekket litt i dag og det ser ut til at det er mer å spare på å sjekke dekkpriser rundt hos forhandlerne for deretter å kjøpe full pakke, enn netthandel med ekstra dekkskift. Fikk først et tilbud på dekk som jeg synes var noe stivt, men etter å ha forhørt meg rundt så har jeg fått konkurransedyktige priser hos flere forhandlere.

Men jeg er ikke flau for å handle på nettet dersom det er tusenlapper å spare, jeg har ikke råd til å gi bort så mye penger.... Hadde jeg hatt ønonomi til det skulle jeg selvsagt lagt igjen mye penger hos alle som fortjener det, og jeg gjør det hvis jeg kan.
Nei, jøssenamn. Tusenlapper slenger man ikke omkring seg. Men man kan ha lett for å shoppe billig, og så blir det plussplusspluss, og tilslutt ville det vært billigere å bruke noen som vet hva de holder på med. Og så kan man prate med dem og kanskje lære noe, bli bittelitt kjent med dem, kunne ringe til dem og spørre om noe en eller annen gang man lurer på noe, og kanskje få noen tips som gjør at man sparer noen av de tidligere nevnte tusenlappene.

Hvis man tenker på akkurat dette dekket, akkurat nå, så kan det hende man sparer penger, men vi har vel tenkt å kjøre motorsykkel noen år, har vi ikke :)
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Nye Dekk

Post by Cyph3R »

Words........................to remeber
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Nye Dekk

Post by Bernt »

Dekkmann tok 260 kr for å legge nytt dekk på felg.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Nye Dekk

Post by tutte »

Ja,jeg ser det er et par hundre kroner å spare på et dekk,så starter moroa -få dekket levert, finne et egnet sted å jekke opp sykkelen,finne frem/skaffe verktøy,skru av hjulet, finne noen som kan legge om og ikke minst har utstyr som er beregnet til MC-dekk og så ta dette med hjem igjen å montere bakhjul med drivreimspenning, bremser, få dette "linet" opp så frem og bakhjul går rett.
Det betaler jeg gjerne for å slippe. Har lagt om selv(gjort alt- 4 dekkspaker mm.)etter at Dekkmann ødela felgene mone i forsøk på å få på dekkene.
Nei- jeg kjøper ikke stereo der tanta mi kjøper støvsuger.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Chassis”