Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by Jan-Ivar »

må ikka ha med mye reservedeler selv om man har gammel sykkel.

skru sammen dritten skikkelig når man først er i gang med å skru så funker det like godt som det nye.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by tutte »

Jan-Ivar wrote:Den overlever!

En Harley Davidson er bygd for å kjøres å går i årevis uten problemer så lenge den får godt stell.

hvis du tvile rpå sykkelen kan du jo skifte den ut med en BMW å få en mye kjedeliger tur.
men du er vel ikke garantert å komme frem med den heller. Tysk Kvalitet er ike som Amerikansk kvalitet.
Ja du sier noe. Har nok brukt så mye på en gammel -89 Electra de siste 4 årene at jeg kunne kjøpt både en BMW og en japansk sykkel som hadde fått meg jorda rundt uten å havarere.
:twisted: :twisted: :twisted:
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by Jan-Ivar »

tutte wrote:
Jan-Ivar wrote:Den overlever!

En Harley Davidson er bygd for å kjøres å går i årevis uten problemer så lenge den får godt stell.

hvis du tvile rpå sykkelen kan du jo skifte den ut med en BMW å få en mye kjedeliger tur.
men du er vel ikke garantert å komme frem med den heller. Tysk Kvalitet er ike som Amerikansk kvalitet.
Ja du sier noe. Har nok brukt så mye på en gammel -89 Electra de siste 4 årene at jeg kunne kjøpt både en BMW og en japansk sykkel som hadde fått meg jorda rundt uten å havarere.
:twisted: :twisted: :twisted:

men du verden så god den Electra´n er Tutte.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by TND883 »

Bare kjør! Fruens Sportster har gått som en drøm både til Moseldalen og Tromsø (fra Oslo) uten det minste problem. Og veldig mye imellom. Sett deg trygt på din Harley og nyt turen!
User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by Lykketrollet »

Har du en sykkel du ikke tør dra på tur med, har du kanskje feil sykkel??? :shit:
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by Sharpeye »

Enig med Jan-Ivar her. Sett deg på og kjør.
Har selv hatt en del middels turer på rundt 50 mil. Det er ikke noe problem. Men målet er vel ikke å peise på mest mulig mil på kortest mulig tid. Slapp av, stopp ofte og nyt naturen. Da blir turen garantert helt topp.

Og så et lite tips fra min side, basert på erfaring. En gang kjørte jeg 25 mil i tungt regnvær. Ikke gjør det. Ikke det at det er noe problem med sykkelen, men da blir mc kjøring noe negativt. Spesielt de siste 15 milene. Og det skal det ikke være.
Pakk ned en regndress som du drar over om det begynner å regne, kjør så til nærmeste kafe, hotel, resteplass eller hva det skulle være som kommer først og stopp der. Vent til regnet har gitt seg eller i værste fall bli natten over. Noen mil i regnvær går greit, men ikke legg opp turen slik at du MÅ kjøre så og så langt slik at du ender opp å kanskje måtte kjøre mange mil i tungt regnvær.

God tur.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Sportster 883; Oslo-Tromsø t/r

Post by tutte »

Ta med kontakt-listen, evt meld deg inn.
Just in case
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Sportster”