Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Takker for kjapt svar. :D
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Lariat »

Må blande meg lit her eg :D Olje er en vitenskap som eg og andre lar produsenter blande og lage for salg men ! her i landet satte forsvaret vårt en minimums spekk på oljen som er godtjent brent eller innpotert til landet all olje i samme viskositet og typebetegnelse skal kunne blandes uten problemer og den skal ha den viskosieteten som oljen reklamerer for på flaske/dunk samt all innfo skal stå på embalasjen . dette fjuskes det lit med hd oljen kommer dårlig ut der !!

Men ja det er forskel på tilsettningsoffer i oljen enten det er tilsatt eller har det i seg som penzoil som har en tettende efekt i oljen samme stoffet kan en kjøpe og ha i oljen .

Så det eneste eg ville fylt på tanken er den oljen som eg personelig føler er den beste og slik må det nødvendigvis være for alle og en hvær . Det finnes små kvalitetsforskeler eg har jobbet innenfor mobil esso og vet lit om olje nokk til å kjøpe biltema olje uten å være nervøs av den grunn eller mobil 1 om eg vil ha bedre smøring eg for min del kjører mineral 20-50 penzoil og er tålig fornøyd med det men om eg skulle ha fullsyntetisk så holder eg nokk en knapp på mobil 1 kansje det er på grunn av at eg kjenner den oljen og vet at det er en meeeeget oppegående olje .

Det skal sies at det finnest oljer eg overhode ikke ville brukt på noe motor som gjerne andre ville brukt vavoline er en slik olje den er ikke heldig for en gammel hd i hvertfall , og om eg hadde en shovel ville eg ikke brukt 20-50 penzoil da mister du lit oljetrykk på noe opphetet motor da må en ha ren 50 penzoil der så det er mange forskeler og forskelige oljer til forskelige motortyper så det er ikke så sort hvit i oljebransjen som en skulle tru .

Viktigeste er inntervallen på oljeskift uansett oljetype 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Har spørsmål om scavenger. Den linken jeg ble henvist til der koster den ca 90§ pluss frakt og så fant jeg også en annen til 140§ pluss frakt. På den billigste så jeg på monteringsanvisning at det skal kappes oljeslange og settes inn et T- stykke med klemmer og en ny slange. Det stod ikke noe om dette på den andre. Er det slik at dette er måten å bruke en scavenger på eller ikke. Jeg lurer på om det er noen som kan forklare dette for meg da jeg trodde at de var veldig enkel i bruk. :roll:
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Ronin73 »

mustang wrote:Har spørsmål om scavenger. Den linken jeg ble henvist til der koster den ca 90§ pluss frakt og så fant jeg også en annen til 140§ pluss frakt. På den billigste så jeg på monteringsanvisning at det skal kappes oljeslange og settes inn et T- stykke med klemmer og en ny slange. Det stod ikke noe om dette på den andre. Er det slik at dette er måten å bruke en scavenger på eller ikke. Jeg lurer på om det er noen som kan forklare dette for meg da jeg trodde at de var veldig enkel i bruk. :roll:
Hei. Jeg kjøpte Scavenger i våres og monterte den på min Sportster. Jeg mener at jeg har lagt ved noen forklarende bilder i denne tråden, så om du blar litt tilbake vil du finne de :D Ellers så er det riktig som du sier. Du må kappe en liten bit av returslangen til oljetanken, og sette på et t-ledd. Enkelt, men vær sikker på hvilken slange du kutter, bare. Fordelen med Scavenger er at du blir kvitt omlag 1 liter med gammel drittolje du ellers ville ha blandet sammen med din nye olje etter oljeskift. Min olje er nå fortsatt klar og gjennomsiktig etter en lang sesong. Den begynner å bli littegrann grå, men på denne tiden før Scavenger var oljen mørk grå og ikke gjennomsiktig. :D
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Takk for svaret. Da kan jeg bestille den billigste og montere den.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Harlex »

På nyere sportsere trenger man ikkje kappe og legge på kryss...Kobler bare av returslangen og forlenger med medfølgende slange.....Gode greier det derre ja... Kjøpte i vår.... Mener det fulgte med en Cd med en forklarende film.....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Toro »

Kjøpte scavenger til min 01 Fat Boy i fjor og er overasket over hvor mye gammel olje det kommer ut. Måtte kjøre ut ca 1 liter før det kom rein olje. Snart klar for ny runde.
01 Fat Boy stage 1 SEST
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by mustang »

Harlex wrote:På nyere sportsere trenger man ikkje kappe og legge på kryss...Kobler bare av returslangen og forlenger med medfølgende slange.....Gode greier det derre ja... Kjøpte i vår.... Mener det fulgte med en Cd med en forklarende film.....

Jeg skal ha til en 03mod.med prod.nr RC130. :?: Hvilken mod. har Du? Er det en annen type scavenger etter 03 mod.
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by Toro »

Her har du linken til de som selger scavengeren, så her finner du den som passer til din sykkelhttp://www.roguechopper.com/about.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Harley-olje eller helsyntetisk fra andre merker?

Post by chrissenator »

mustang wrote:
Harlex wrote:På nyere sportsere trenger man ikkje kappe og legge på kryss...Kobler bare av returslangen og forlenger med medfølgende slange.....Gode greier det derre ja... Kjøpte i vår.... Mener det fulgte med en Cd med en forklarende film.....

Jeg skal ha til en 03mod.med prod.nr RC130. :?: Hvilken mod. har Du? Er det en annen type scavenger etter 03 mod.
På xlforum ligger det en tråd om scavenger og jeg mener å huske at det dukket opp en del kreative "scavenger" løsninger og på din modell er det en rimelig og enkel løsning med en T kobling...

Har liggende et T stykke i messing i rette dimensjon, PM meg hvis du vil ha det...(gratis)

Fant tråden, litt lesing men vel verdt innsatsen :-)
http://xlforum.net/vbportal/forums/show ... id=1092007" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”