Start-trøbbel

Shovelhead
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Start-trøbbel

Post by Jan-Ivar »

ett år nyere en min.
flott sykkel helt klart. går å drømmer om ett stivramme bygg selv.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Hei igjen

Var ute en tur for å se at den gikk greit uten filter , for å kunne kjøre til jobb i morgen , men her er det ugler i mosen..
Starter, går fint, kjører 6-700 meter og så dør den.
Virker som man hadde skrudd av nøkkelen, altså den tenner ikke.
lar den stå litt , starter fint igjen , kjører noen hundre meter og dør på ny, dette skjer flere ganger.
Det er ikke elektronisk tenning på den , kan dette være tegn på at det er på tide å bytte stift , kondensator el.lign ?
Takknemlig for tips.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Start-trøbbel

Post by Jan-Ivar »

høres mer ut saom om den går tom for bensin.
har du prøvd å demontere bensin krana å rene filteret?
6-700 meter er vel sånn typisk hvor langt man kommer før flottør kammeret er tomt.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Nei det har jeg ikke prøvd , det sitter gjennomsiktig bensinfilter lett synlig og der er det bensin, ihvertfall når den har stoppet, hvordan det er i det den stopper har jeg ikke lagt merke til
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Det gir jo mening det du sier , for det er jo slik den oppfører seg når jeg må over på reservetanken.det er en stund siden sist , har passet på å fylle ofte(liten tank) så det hadde jeg ikke tenkt på.
får sjekke filteret og krana.
User avatar
harleyhaug
Posts: 48
Joined: 26 May 2010, 21:30

Re: Start-trøbbel

Post by harleyhaug »

Hadde ett sånn gjennomsiktig /chromma filter på forrige sykkel å hadde omtrent samme problemet som du...akkurat som det "sugde " seg tomt...... det endte med at jeg plukka det av å kjøpte meg en ny sil til bensinkrana... Feit sykkel foresten!!!!
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Hvor ømfindtlig er en slik gasser?
kan det være at det er mye dritt inni der etter at den er kjørt uten luftfilter?
hvordan event. rengjøre den , tas fra hverandre og vaske i parafin?
User avatar
harleyhaug
Posts: 48
Joined: 26 May 2010, 21:30

Re: Start-trøbbel

Post by harleyhaug »

Tror ikke det kommer noe dritt i selve gasseren om man kjører uten luftfilter.. .. dritten går vel rett gjennom der, inn i forbrenninga og ut eksosen :) jeg hadde forresten en s&s gasser da jeg hadde prob. med filteret/stoppinga på forrige sykkel
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Start-trøbbel

Post by Per-øivind »

Ta av bensinfilteret og prøv på nytt. Har du mulighet til å sette ett filter inni tanken på krana er dette bedre. Hadde noe av det samme problemet som du har og fjernet filteret å .....voila, ikke noe problem lenger.
User avatar
harleyhaug
Posts: 48
Joined: 26 May 2010, 21:30

Re: Start-trøbbel

Post by harleyhaug »

Per-øivind wrote:Ta av bensinfilteret og prøv på nytt. Har du mulighet til å sette ett filter inni tanken på krana er dette bedre. Hadde noe av det samme problemet som du har og fjernet filteret å .....voila, ikke noe problem lenger.
Så enig så enig!! :err: :err: har også hatt problemer om våren ved første start at sykkelen ikke har fått bensin før jeg har skrudd av slangene og ristet på filteret når jeg hadde det .... I allefall billig å prøve å ta bort filteret.. :) egentlig veldi rart for noen har jo filter å aldri noe problem... :?:
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”