14" Apehanger på Dyna Street Bob

Alt det andre
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Sharpeye »

Noen som vet om det går an å montere 14" aphenger styre på en Dyna Street Bob uten å måtte forlenge kabler og slanger?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Coldman »

Jeg har gjort det.
Ledningene er lange nok. Jeg la dem inni styret. I servicemanualen står det hvordan du "demonterer" pluggene som ligger inni ramma. Du trenger ikke fjerne tanken. Det holder med å løfte den opp og skyve den bakover, men husk for all del å løsne bensintilkoblinga (den er det en hurtigkobling på). En litt stor binders er verktøyet for å demontere pluggene. Blinklyspluggene er litt kinkige før man helt skjønner hvordan det henger sammen.

Bremseslangen er lang nok dersom du legger den litt anderledes.

Gassvairene og klutsjvaier blir for korte. Jeg kjøpte standardlengde +4 tommer og de passet fint.

Går du opp til 16 tommer må ledningene forlenges samt alt alt det andre blir for kort. Jeg har 16-tomer nå.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Jan-Ivar »

hvis du ikke har kjøpt styre finenr du komplette sett på Ebay. med styre i valgfri høyde samt kabler og wirer.

enkelt å greit. koster noen kroner men da slipper du å lure på hva du trenger
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Sharpeye »

Jan-Ivar wrote:hvis du ikke har kjøpt styre finenr du komplette sett på Ebay. med styre i valgfri høyde samt kabler og wirer.

enkelt å greit. koster noen kroner men da slipper du å lure på hva du trenger
Det er jo selvfølgelig en idè.
Men tenkte å spare litt penger på å bruke noe av det eksisterende dersom det var mulig. Og det er det jo iflg Coldman.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman wrote:Jeg har gjort det.
Ledningene er lange nok. Jeg la dem inni styret. I servicemanualen står det hvordan du "demonterer" pluggene som ligger inni ramma. Du trenger ikke fjerne tanken. Det holder med å løfte den opp og skyve den bakover, men husk for all del å løsne bensintilkoblinga (den er det en hurtigkobling på). En litt stor binders er verktøyet for å demontere pluggene. Blinklyspluggene er litt kinkige før man helt skjønner hvordan det henger sammen.

Bremseslangen er lang nok dersom du legger den litt anderledes.

Gassvairene og klutsjvaier blir for korte. Jeg kjøpte standardlengde +4 tommer og de passet fint.

Går du opp til 16 tommer må ledningene forlenges samt alt alt det andre blir for kort. Jeg har 16-tomer nå.
Borret du hull i styret til kablene selv?
Hvor kjøpte "standardlengde + 4 tommer" gass og klutsjvaier?
(jeg har en rekke kataloger fra ulike leverandører, men greit å vite hvor du evt kjøpte dine).
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Coldman »

Ja, jeg borret selv hull i 14-tomsstyret. I det jeg har på nå var det ferdigborret.

Gass- og clutchwire kjøpte jeg hos Zanotti. Originale Harley-greier. Men det er jo mange som har slikt. De jeg har nå kjøpte jeg hos Magnum Shielding. De har i mange farger osv. Også slike som aldri skal smøres. Selv om du sannsynligvis kan bruke bremseslangen, ville jeg vurdert å kjøpe ny. Da greier du å legge den "penere".

Hva slags styre har du tenkt å sette på?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Sharpeye »

Coldman wrote:Ja, jeg borret selv hull i 14-tomsstyret. I det jeg har på nå var det ferdigborret.

Gass- og clutchwire kjøpte jeg hos Zanotti. Originale Harley-greier. Men det er jo mange som har slikt. De jeg har nå kjøpte jeg hos Magnum Shielding. De har i mange farger osv. Også slike som aldri skal smøres. Selv om du sannsynligvis kan bruke bremseslangen, ville jeg vurdert å kjøpe ny. Da greier du å legge den "penere".

Hva slags styre har du tenkt å sette på?
Usikker på hva slags styre jeg kommer til å velge. Men vet at det skal være sort.
Også usikker på 14 eller 16". Men tror det faller på 14".
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Jan-Ivar »

hvor høyt avhenger jo av hvordan du sitter.
selv kjører jeg med 12" høyt styre på 3,5" risere.
med mine 174 cm sitter jeg med henda i høyde med skuldrene. kanskej en smule vermen det funker helt utmerket for min del
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Sharpeye »

Jan-Ivar wrote:hvor høyt avhenger jo av hvordan du sitter.
selv kjører jeg med 12" høyt styre på 3,5" risere.
med mine 174 cm sitter jeg med henda i høyde med skuldrene. kanskej en smule vermen det funker helt utmerket for min del
Det er jo selvfølgelig et poeng.
Jeg er 184 og sitter vel sånn ca nå med henda i skulderhøyde med originalt 12". Men føler at jeg ønsker et litt høyere styre.
Tror nok 16" blir for høyt for min del. Har testet dette på en annen sykkel.
Ønsker en kombinasjon av komfort og et litt tøffere utseende, og mener kanskje derfor at 14" kan bli bra.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: 14" Apehanger på Dyna Street Bob

Post by Coldman »

Originalstyret er 10 tommer... mener jeg.

Jeg er 175 cm og har 16 toms. Men som du vet, så er de integrerte raiserne på Street Bob (fra '08) ganske små (en tomme kanskje). Dermed blir det ikke særlig høyt likevel. Jeg synes at jeg bare har henda litt over skulderhøyde. Egentlig er ikke høyden noe problem, det er mer det at det kan bli litt langt fram... i allefall hvis man tilter styret litt framover for å få den rette looken. En ennen ting med apeheng er at man lettere "siger ihop" i ryggen. Man blir sittende litt krumrygga. Og det er kankje ikke så bra... for ryggen.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”