Norske custom-byggere?

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Norske custom-byggere?

Post by Ronin73 »

Jeg prøver å finne et norsk custom-verksted i sør-Norge for nytt fremtidig prosjekt. Har lett, men finner ingen. Er det noen som kan hjelpe. Planen er å foreta rammebytte på min Sportster; til hardtail, 200 bakdekk, solo sete...type bobber-stil. Ser i blader at det er mange custom-byggere i Sverige.

Noen anbefalinger?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Norske custom-byggere?

Post by Erlend »

Arne Aarum, Willy Larsen, Steinar Opheim, Jan Frogner, Knut Olav Dybsjord…?
Keep the rubber side down!
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Norske custom-byggere?

Post by Ronin73 »

Se der ja:) Glimrende. Skal søke opp navnene, men har de hjemesider også. Noen som er å anbefale eller er de alle glimrende custom-byggere?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Norske custom-byggere?

Post by bobber-48 »

Knut Olav Dybsjord er "harleymann" her på forumet se bla: http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=8&t=2395" onclick="window.open(this.href);return false;,
de andre vet jeg ikke om er her...

Steinar opheim hører vel til i Nord-trøndelag?

Ellers bygger vel de fleste verksteder om sykler, CBP, Lazyboys, riverside, Rickens osv.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Norske custom-byggere?

Post by Erlend »

Ronin73 wrote:Se der ja:) Glimrende. Skal søke opp navnene, men har de hjemesider også. Noen som er å anbefale eller er de alle glimrende custom-byggere?
Jeg har ikke bygget hos noen av dem, så jeg kan ikke anbefale noen mer enn andre – men de har vel alle godt rykte i byggekretser, så vidt jeg vet. For hjemmesider kan jeg anbefale et søk hos Google. ;)
Keep the rubber side down!
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Norske custom-byggere?

Post by Ronin73 »

Takker for alle svar. Da skal jeg høre om litt priser. Om det er noen som har erfaringer med rammebytte så del de gjerne. :D
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Norske custom-byggere?

Post by bobber-48 »

Denne tråden er forhåpentligvis til hjelp:
http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=48&t=282" onclick="window.open(this.href);return false;
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Norske custom-byggere?

Post by Ronin73 »

Sendte en PM til Harleyman for tips og råd ;)
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Norske custom-byggere?

Post by Jan-Ivar »

Riverside Custom er vel fortiden nedlagt. mulig Willy Larsen fortsetter å bygge sykkler alikevell.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Norske custom-byggere?

Post by Ronin73 »

Sist jeg snakket med han (i våres) la han ned sjappa på Greåker og skulle starte opp i nytt lokale i Rygge eller Råde. Men finner ikke noe om det på nettet...synd...
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
Post Reply

Return to “Custom”