Havarert - trenger belt til Sportsteren

User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by baremei »

Har et tilbud om et belt for en grei penge, men må vente på postforsendelsen.

Noen som har liggende et nytt et til Sportster 2003 1200 og bor i Oslo/Romerike-området? Og vet dere om Arne på Custom Service er villig til å skifte et belt jeg kommer trekkende med? Evt. aner hva det koste for hele jobben hos ham?

Nå står moppa parkert i et hjørne utenfor en blokkoppgang, Falck har fått nøkkel og henter den i morgen. Også har jeg lært at man ikke blir fraktet hjem, sykkelen skal til nærmeste verksted (som er Lazy, men Arne var visst greit for samme pris), skal jeg ha sykkelen hjem til Jessheim ble det veldig dyrt. Så mye var veihjelpen verdt.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by Jan-Ivar »

ta en telefon til Custom service i morra å pør hav han skal ja for jobben.
er du heldig har de delene på lager også.

veihjelp er ikke mye verdt hverken med bil elelr sykkel. e frakter til nærmeste verksted ferdig med det
med mindre du er villlig til å betale for det.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by tutte »

Jeg har skiftet belt et par ganger på Electraen hos Custom Service og fant ut at det var like greit å få Arne til å kjøpe belt også da er du sikker på at det blir riktig. Ikke mye å spare på å komme drassende med belt selv. Vet ikke om det er like mye jobb på en Sportster som på en touring. Går nok med noen timer,men ring og hør.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by chrissenator »

Det er rimelig kjapt å skifte belt på Sportstere - det tar ikke mer enn en snau halvtime i garasjen men det er på min med mitt eksosanlegg. Det kan være vanskelig(les ekstra tid) om eksosanlegget ligger inntil pulley coveret.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Virago
Posts: 138
Joined: 10 Mar 2010, 18:57

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by Virago »

Veihjelp skal man ha rett på til nærmest merkeverksted vel ?? Etter sammentreffet med minsykkel ringte jeg berre til Dealeren i Ålesund å ba dei om å hente den, det var inkludert i forsikringen. kansje det er annerledes hvis du er ute for et trafikkuhell ??? Veihjelp bør jo vere veihjelp uansett??
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by baremei »

Ingen som har belt?
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by baremei »

Virago wrote:Veihjelp skal man ha rett på til nærmest merkeverksted vel ?? Etter sammentreffet med minsykkel ringte jeg berre til Dealeren i Ålesund å ba dei om å hente den, det var inkludert i forsikringen. kansje det er annerledes hvis du er ute for et trafikkuhell ??? Veihjelp bør jo vere veihjelp uansett??
Det er da det, men reglene sier kun transport til nærmeste merkeverksted, alt annet må man betale ekstra for. Jeg sa at siden Lazy koster nesten firegangern i forhold til mange andre ville jeg heller ha den til Arne. Og det var greit.
Forresten: havarerer du i helg og doningen ikke kan bli stående koster det også fort dobbelt: da må Falck frakte den til seg, så ut til verksted neste virkedag. DET synes jeg er drøyt. Så jeg sjanset på at den kunne stå, og nå er den underveis.

Arne skal ha 2-3000,- for belt + jobben, så jeg kjøper belt selv og han setter på. Var greit det. Dessuten husker han sykkelen min - "var det den som var så jålete?" :err:

Nå må jeg altså enten vente på post fra midt i landet, og med min flaks bruker Posten en uke på den lille pakka. Derfor avventer jeg dagen i dag og hører om noen i henteavstand har belt å avse. Gi lyd!
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by Guffen »

Dette er jo viktige saker. Derfor må det jo gå an å sende som brev, og ikke som pakke. Evt, express over natt direkte til Arne.
User avatar
harleyhaug
Posts: 48
Joined: 26 May 2010, 21:30

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by harleyhaug »

Om jeg forstod deg riktig så er jo 2 til 3 lapper for jobb inkl. belt ikke så gæli det, er vel over 1000 lappen bare for belten vel...?
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren

Post by baremei »

Nei, det var 2-3 lapper for belt + jobb. Altså 3-4 totalt. Jeg får brukt belt for en lapp, så det er jo litt å spare.
Post Reply

Return to “Deler ønskes kjøpt”