Alternative dekkdimmensjoner

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by Nostalgia »

Så moro :D
Tror jeg skal montere bakhjulet igjen for å sjekke hvordan belten ligger i forhold til dekket :)
Gikk vel litt ut fra at belten lå kant i kant med pulley'en og at man da kunne beregne i forhold til pulley'ens bane :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by chrissenator »

Nostalgia wrote:Så moro :D
Tror jeg skal montere bakhjulet igjen for å sjekke hvordan belten ligger i forhold til dekket :)
Gikk vel litt ut fra at belten lå kant i kant med pulley'en og at man da kunne beregne i forhold til pulley'ens bane :)
Leste i en annen tråd hvor et par reklamerte med at det ble et godt resultat med 150 dekk, bedre grep og komfort på kjøringen.
Dette blir spennende, hold oss oppdatert :D

Husk på at det er forskjellige bredder på de forskjellige fabrikanters 150 dekk...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by Nostalgia »

Dette blir spennende, hold oss oppdatert :D

Husk på at det er forskjellige bredder på de forskjellige fabrikanters 150 dekk...
Will do :)
Det at det kan være forskjellige bredder avhengig av fabrikant gjør jo jakten forholdsvis vanskelig, med mindre det eksisterer noen oversikt :5a_shit:
Men det som er aktuelt er uansett Metzeler ME880 WW, enten i 130 eller 150 :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by chrissenator »

Mener det finnes hos fabrikanten, antakelig på deres hjemmeside..

Har sett en slik liste men jeg kommer ikke på hvor den var i WWWen :klaskepanne:
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by Nostalgia »

chrissenator wrote:Mener det finnes hos fabrikanten, antakelig på deres hjemmeside..

Har sett en slik liste men jeg kommer ikke på hvor den var i WWWen :klaskepanne:
Jeg fant :highfive:

http://www.homestead-alpacas.com/Harley ... _07_lo.pdf

Riktig nok bare for Metzeler, men dog.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by Toro »

Har 150 Metzeler på min 01 Fatboy. orignalt har den 130. Det eneste som er gjort er at boltene som holder skjermen til strudsen er snudd og byttet ut med unbrako linseskruer. Da må en, skal det bli pent bruke kromma koppmuttere på yttersiden.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by chrissenator »

Toro wrote:Har 150 Metzeler på min 01 Fatboy. orignalt har den 130. Det eneste som er gjort er at boltene som holder skjermen til strudsen er snudd og byttet ut med unbrako linseskruer. Da må en, skal det bli pent bruke kromma koppmuttere på yttersiden.
Det er ca samme oppskriften på 2004+ Sportstere.
Hvor fikk du tak på unbrako skruer og koppmuttere?..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by Toro »

Var montert når jeg kjøpte sykkelen. En Harley dealer har sikkert bolter og koppmuttere til en ikke for alt for stiv pris, eller så finnes det sikkert å få tak i tilsvarende bolter et annet sted. Det at de må snus er i hvertfall helt sikkert for orginalboltene stikker langt inn mot dekket.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Post Reply

Return to “Chassis”