Hvor bred er Wide-, Mid- og Narrowglide

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Shovelhead
Posts: 84
Joined: 20 Nov 2011, 09:30

Hvor bred er Wide-, Mid- og Narrowglide

Post by Shovelhead »

Wide-, Mid- og Narrowglide er noe som omtales hyppig.

Det er jo bredden mellom gaffelbena som gir opphav til uttrykkene, men hvor brede er de forskjellige, og hvor skal det måles?

Jeg har en 1977 mod. Superglide, og jeg tror den har Wideglide bredde foran. Men for å være sikker ønsker jeg å kontrollmåle. Det er ikke nok å sjekke hva den normalt skal ha, da verken styrekrone eller hjul er originale.

Noen som har en fasit?
User avatar
Dudis
Posts: 8
Joined: 18 Dec 2011, 22:38

Re: Hvor bred er Wide-, Mid- og Narrowglide

Post by Dudis »

venstre til høyre : Wide Glide, Narrow Glide, Mid Glide.
Image

årsmodell/gaffelbein diameter (39mm,41mm osv...) og kronebredde....ikke bare å bli klok på...
jeg ønsker fasit på det samme... :D
Lukten av brent fossilt brennstoff gjør livet verdt å leve.....
User avatar
Shovelhead
Posts: 84
Joined: 20 Nov 2011, 09:30

Re: Hvor bred er Wide-, Mid- og Narrowglide

Post by Shovelhead »

Jeg fant denne på et forum:

"Measure the center to center on the trees or the tubes. Seven inches center to center for a narrow glide. I do not know the exact measurement for a wide glide, but more then seven will be a mid glide or wide glide."

Da har man et hint om hvor man skal måle, og et godt tips om hva Narrow Glide skal være. Da gjenstår mål for Wide- og Midglide.

Noen som kan verifisere målemetode og hva målene skal være?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Hvor bred er Wide-, Mid- og Narrowglide

Post by chrissenator »

Shovelhead wrote:Jeg fant denne på et forum:

"Measure the center to center on the trees or the tubes. Seven inches center to center for a narrow glide. I do not know the exact measurement for a wide glide, but more then seven will be a mid glide or wide glide."

Da har man et hint om hvor man skal måle, og et godt tips om hva Narrow Glide skal være. Da gjenstår mål for Wide- og Midglide.

Noen som kan verifisere målemetode og hva målene skal være?
HD har litt forskjellige mål på forskjellige modeller, og uoriginale har litt andre igjen - ikke store forskjellene men de er der.

9 7/8" wide glide- er et mål sånn i farten på googlisen og her kan du finne litt mer om de forskjellige: http://www.ccesd.us/index.php?main_page=index&cPath=107

Men husk det er en del forskjeller så vær obs om du skal kjøpe deg noe nytt og spesielt uoriginalt Wide glide ligger mellom 8.5" til rundt 10". det er bare sånn kjapt observert...

Det lønner seg å skrive en mail og oppgi hvilken sykkel og årsmodell til leverandøren så guider de deg rett med en gang..
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Chassis”