Dynojet Power Vision

User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Her er den samme pakken som jeg har montert på min http://www.youtube.com/watch?v=Wf77hhzG_zg" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Ønsker også å prøve den, har sjekket den ut. Men må sveise på muttere og eventuelt få montert O2 sensorene i riktig vinkel og høyde. Har sett på Youtube hvordan det skal gjøres, men ser hvordan det går uten disse først. Kanskje prosjekt for neste vinter, hvis jeg klarer å vente så lenge.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Det går greit uten O2sensorene også men det blir litt mer knot og langtekkelig - med sensorene og PV får du verdiene når du kjører og du kan justere underveis, du kan jo få tak i en standard O2 sensor eller to og kjøre de rett i PV og bruke Autotune basic, det blir bedre en originalt uansett.

Kan hende jeg har mine original sensorer skal jeg tro og jeg har O2 bungs til å sveise inn i eksosrøret..

klipp klipp/ Autotune Basic: This is included for FREE with the Power Vision. It utilizes the stock narrow-band oxygen sensors that come equipped on the motorcycle*. With a few simple clicks of the Power Vision’s touch-screen, you can perform real-time data-logging and calibration to your Power Vision. Works with all 2001-2013 models equipped with factory oxygen sensors.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Hvis jeg ikke tar feil, så går det vel ikke an å koble O2 sensorene rett på PV?
Og siden jeg bare har 1 diagn kontakt fra hjernen, som nå er i bruk til PV, så trenger jeg vel pro settet med "boksen" som ledningene fra sensorene skal inn på. Der følger det jo med
en Y-splitter for dette bruket.
Eller tar jeg feil?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Det er nok meg som er på villspor...

Hvilken model og årgang har du?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Heritage Classic, 2003 FLSTCI
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Jepp jeg har blingset litt, injection kom(2001) lenge før hd begynte med O2 sensorer(2006)

Pluggen fra O2 sensorene mine går via AT boksen og inn under standard pluggen på PV uniten, så da det er vel ikke mulig å snike seg utenom AT boksen..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

bas2003 wrote:Har investert i en PV i vinter, men har ikke fått testet den ennå. Kun montert den og tatt kopi av eksisterende fil fra hjernen. Nå har jeg bare en 2003 modell, og derfor ingen O2 sensorer på eksosanlegget. Er det noen på forumet som har montert O2 sensorer selv, Pro O2 sensorene fra Dynojet, som passer til Power Vision, på en sykkel som orginalt ikke har disse montert?
Skjønner jo at jeg ikke får benyttet med av Autotune, uten O2 sensorer, men det er jo flere artige og nyttige ting en kan bruke PV til, på 2001-2006 mod. Sjekke sensorer og finne ut hva som er galt, og nullstille feilen, turteller, og temperaturer på de soner som har følere for det, bensinforbruk, etc etc

Har du lastet ned MegalogViewerHD bas2003 http://www.ideasandsolutions.biz/MegaLogViewerHD/" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Hei
Nei, har ikke gjort det. Var inne og tittet, så laster den ned nå. Innviklet, men veldig interessant.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Kjøpte full versjon MLV HD og den gjør at du får ganske bra utbytte av PV selv om du ikke har O2 sensor..
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Elektronikk”