FETT, men da i eldre styrekroner

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: FETT, men da i eldre styrekroner

Post by Nostalgia »

Ganske enkelt genialt :flink:
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: FETT, men da i eldre styrekroner

Post by Coldman »

Eldre modeller, du? Å nei, det er ikke nippel på min 2008-modell.

I sommer var det faktisk tid for å smøre lagrene mine. Og hvordan gør man en sånn sak? Jo... demontere hele forbaska greia... og da var det jo like greit å bare skifte lagrene med det samme. Idiotisk.

Men nå skal det bli nippel. Har vært inne på tanken, men ikke "våget". Men nå er jeg ikke lengre i tvil. Nippel skal det bli. Yessssss!!!!!!

:takk:
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
panser
Posts: 58
Joined: 20 Apr 2010, 14:54

Re: FETT, men da i eldre styrekroner

Post by panser »

Fiks løsning det der! :) Men for en gangs skyld er jeg i den heldige gruppen som har nippel fra fabrikk ;)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: FETT, men da i eldre styrekroner

Post by Coldman »

takamine4 wrote:
Coldman wrote:Eldre modeller, du? Å nei, det er ikke nippel på min 2008-modell.

I sommer var det faktisk tid for å smøre lagrene mine. Og hvordan gør man en sånn sak? Jo... demontere hele forbaska greia... og da var det jo like greit å bare skifte lagrene med det samme. Idiotisk.

Men nå skal det bli nippel. Har vært inne på tanken, men ikke "våget". Men nå er jeg ikke lengre i tvil. Nippel skal det bli. Yessssss!!!!!!

:takk:
Hmmmmmm Skal HD spare 1 dollar.....Er det sportser du har, eller er det flere nyere modeller uten nippel?
Er vel ett forsøk på både å spare på produksjons kostnadene, og ekstra inntekt på service,,men tull og tøys er det av HD å ta bort en så "billig" sak som gjør det så mye lettere for eiger.

Men monter en slik nippel du, da er du løyst fra alt ekstra arbeidet.
Nei, jeg har En 2008 Dyna Street Bob. Etter forumoppdateringen vises ikke dette lengre, men det har jeg ikke lagt merke til og derfor nevnte jeg det ikke.

Hos HD sa de til meg at enkelte Sportstere hadde åpning mellom styrekrona og ramma og dermed måtte man fylle hele ramma hvis det skulle ha noen hensikt å smøre via nippelen. Håper det ikke er slik på Dyna.

Eller har jeg sett at i alle fall Fat Boy 1997 har nippelen på venstre side.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Chassis”