Kappe Sportster-ramme?

User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by Ronin73 »

Coldman wrote:Ja, det der var tøffe saker. Skikkelig tøfft.

Du må nok søke. Her er søknadsskjema.

Jeg har fått det for meg at Custom Speed får godkjent ombygde rammer. De innehar de nødvendige papirene for å få slik godkjent. Mulig jeg tar feil.

Ellers er det kanskje en ide å forhøre seg litt med NFSOK (Norsk forening for ombydge og spesielle kjøretøy).

Videre har du SFOOR som er en en spesialistgruppe for oppbygde, ombyde og reparerte kjøretøy. De har sikker noe info. Jeg trodde det var Biltilsynet som stod bak SFOOR, men nå er jeg på litt tynn is. Tror det er slik at Biltilsynet først gjør en vurdering av søknaden din og deretter videresender den til SFOOR (igjen kanskje på tynn is).

En annen ting: Du kan ikke bruke en gummiopphengt motor (kom vel på Sportster i 2004). Eller rettere sagt, det kan du - men du må bolte den fast i ramma... ikke bruke gummiopphengene. Årsaken er at baksvingen på en gummiopphengt Sportster (og Dyna og Touring) sitter fast i girkassa/motor. Når motoren vrir seg i gummiopphenget, vrir også baksvingen seg (og eksosanlegget for den del). Dersom motoren vrir seg uten at baksvingen følger med, vil man få problemer med belt/kjede.

Lykke til. Sportster er i utgangspunktet en tøff sykkel og den kan bli innmari mye tøffere. Yessss, yesssss!
Sendte en epost til Custom Speed...avventer svar...
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by 276ccm »

Kom over noen bilder, om ikke annet for inspirasjon til tråden :-)
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by Nostalgia »

Hvordan endte dette, Ronin? :)
Har en kompis som vurderer dette selv,
og i tillegg lurer vi på hvorvidt det regnes som rammemodifikasjon å kappe fenderstruts'ene som stikker bakover fra demperfestene på 99'modellen? :) Noen som vet?

Mr. E
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by Nostalgia »

Fant ut av det :p
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by 276ccm »

Hva var svaret på å kappe fenderstruts'ene som stikker bakover fra demperfestene? Lovlig? :-)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by chrissenator »

276ccm wrote:Hva var svaret på å kappe fenderstruts'ene som stikker bakover fra demperfestene? Lovlig? :-)
Det som er bakenforliggende demperfeste er ikke bærende konstruksjon og fritt vilt forutsatt det gjenstår tilstrekkelig festing av bakskjerm.
Ja det er lovlig.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Kappe Sportster-ramme?

Post by Nostalgia »

Omtrent det svaret jeg også fikk :) Så lenge det ikke endres på trekantvinkler (bærende konstruksjon) er det meste lov.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Post Reply

Return to “Sportster”