Re: Kappe Sportster-ramme?
Posted: 13 Feb 2012, 12:39
Sendte en epost til Custom Speed...avventer svar...Coldman wrote:Ja, det der var tøffe saker. Skikkelig tøfft.
Du må nok søke. Her er søknadsskjema.
Jeg har fått det for meg at Custom Speed får godkjent ombygde rammer. De innehar de nødvendige papirene for å få slik godkjent. Mulig jeg tar feil.
Ellers er det kanskje en ide å forhøre seg litt med NFSOK (Norsk forening for ombydge og spesielle kjøretøy).
Videre har du SFOOR som er en en spesialistgruppe for oppbygde, ombyde og reparerte kjøretøy. De har sikker noe info. Jeg trodde det var Biltilsynet som stod bak SFOOR, men nå er jeg på litt tynn is. Tror det er slik at Biltilsynet først gjør en vurdering av søknaden din og deretter videresender den til SFOOR (igjen kanskje på tynn is).
En annen ting: Du kan ikke bruke en gummiopphengt motor (kom vel på Sportster i 2004). Eller rettere sagt, det kan du - men du må bolte den fast i ramma... ikke bruke gummiopphengene. Årsaken er at baksvingen på en gummiopphengt Sportster (og Dyna og Touring) sitter fast i girkassa/motor. Når motoren vrir seg i gummiopphenget, vrir også baksvingen seg (og eksosanlegget for den del). Dersom motoren vrir seg uten at baksvingen følger med, vil man få problemer med belt/kjede.
Lykke til. Sportster er i utgangspunktet en tøff sykkel og den kan bli innmari mye tøffere. Yessss, yesssss!