Skifte bolten i styrekrone

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
tomerik
Posts: 21
Joined: 10 Jul 2011, 21:25

Skifte bolten i styrekrone

Post by tomerik »

Hei hei.Noen som kan hjelpe meg litt.
Har en styrekrone til road king(usikker på model).Skulle ha skiftet ut bolten som er festet med segring nederst på krona.Har prøvd og banke litt på den,men det skjer ikke noe. har ikke lyst til og stuke hele greia.
Skulle hatt ut den bolten.Driver og bygger om krona til 3 grader,derfor må en lengre bolt til.
Takk
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Skifte bolten i styrekrone

Post by Nostalgia »

Vet det ikke garantert, men kan virke som bolten sitter varmekrympet i nedre krone. Forsøkte på min egen å presse ut bolten, med det resultat at både bolt og nedre krone ble betydelig skadet da bolten var større i diameter enn hullet i nedre krone.
Har dessverre ingen løsning om hvordan du kan få den ut, måtte selv kjøpe ny krone så da ordnet det seg på et hvis for min del.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Skifte bolten i styrekrone

Post by Per-øivind »

Demonter hele krona så ser du hva du må gjøre for å få jobben gjort. Hvis du må varmebehandle tar du den med til ett mek verksted å får de til å varme krona, antageligvis ikke mye før akslingen løsner. Det finnes ingen lette løsninger når det gjelder å skru, følg vanlig prosedyre så ordner ting seg. Per-ø
User avatar
tomerik
Posts: 21
Joined: 10 Jul 2011, 21:25

Re: Skifte bolten i styrekrone

Post by tomerik »

Takk takk:):)
Skal prøve og varme litt jeg.Tror det er en god løsning
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Skifte bolten i styrekrone

Post by Jan-Ivar »

ta kontakt med et verksted som kan Harley Davidson å spør før du prøveer deg på noe mer.
hvis du fucker det popp skikkelig ender du kanskje opp me d å måtte bytte hele krona.
da blir plutselig en telefonm samtale på noen få minutter billig.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Chassis”