Merkelig problem på nykonvertert sportster

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by Bjørn1972 »

Har et merkelig problem. Er akkurat ferdig med å konvertere min 89 sportster til 1200. Sykkelen starter fint og går fint på tomgang, Da den står i garasjen har jeg ikke forsøkt å kjøre den enda....... men.......i forbindelse med at jeg skulle skifte negativ kabelen til batteriet skulle jeg flytte litt på sykkelen, men det gikk ikke. Selv om den står i fri, og nøytral lampe lyser er det ikke mulig å flytte den. Det merkelige er at virker som om den står i gir. Får flytta den noen cm, men når kjedet strammes stopper det...fyra den opp igjen, og den startet fint og gikk på tomgang. Tok da ikke sjansen på å prøve å sette den i gir i frykt for å ødelegge noe...det som er gjort i vinter er: konvertering, nye barnett clutch trykk plater. Drevet om fra 21 til 23 tenner foran for å senke turtall ved motorvei kjøring. Noen som kan ha noen anelse om hva dette kan være?
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by tutte »

Mitt universalmiddel på alle mulige problem med Harley Davidson er Custom Service
:ingenbilde: :5a_shit: :gaaah: :fred: :flink: :moved:
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by Bjørn1972 »

hmmmm. ja spørs om jeg ikke må besøke Arne og Co......
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by Coldman »

Du må nå i alle fall først sjekke om du har bevegelse i drevet eller om det sitter dønn fast.
Så kan du jo ta ut pluggene, sette'n i 3. gir og se om du får dreid bakhjulet rundt.
Høres jo ut som det er noe med girkassa eller drevet. Kan jo hende at noe har låst seg i girkassa da du skrudde på drevet. Kanskje det løsner med litt bevegelse.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by Bjørn1972 »

Takk coldman. Det sjekker jeg....:-))
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by Jan-Ivar »

i og med at du får startet motoren så ligger nok ikke problemet der.
sjekk clutchen og ikke mints demontere dekselet over drevet å sjekk at ting soiter som det skal.
jeg har mest tro på det siste at noe har låst det fremre drevet

når man får ett problem etter at man har skrudd på bestemte ting er første feilsøking regel å gå ilbake ditt man har hatt fingra.

hvi sman har fikla med tenninga å motoren ikke går etter på blir det helt feil å begynne å se på forgasser´spesielt om alt fungerte før man prøvde seg som mekanikker.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Bjørn1972
Posts: 42
Joined: 19 Mar 2010, 09:19

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by Bjørn1972 »

Da løste det seg.......måtte justere clutchen mer nøyaktig, og vips så funka det. :oops: Fikk prøvd den ca 100 meter, men det regna så grønnjæ.....at jeg ikke orka mer.....får ta en litt lengre tur og håpe den virker fortsatt når været blir bedre..... :ber:
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Merkelig problem på nykonvertert sportster

Post by tutte »

:highfive: Så bra
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”