Windshield til Sportster

Post Reply
User avatar
Badboy
Posts: 57
Joined: 28 Sep 2011, 12:30

Windshield til Sportster

Post by Badboy »

Hei!

Jeg skal kjøre litt lengre enn de 3 km har har mellom hus og hjem, og jeg har derfor tenkt å kjøpe Windshield (WS), dvs orginale HD WS. Problemet er at bor man i Bodø får man ikke testet hvilken høyde på WS som er korrekt. Jeg tenker å kjøpe de orginale compact WS, og disse kommer i 14" og i 18". Så til spørsmålet: Jeg er 181 høy - er det noen som har slike og som er ca like høy som meg og som derfor kan anbefale hvilken høyde jeg bør satse på? Jeg har forstått at en skal se over glasset og ikke igjennom.

Og ja - jeg er klar over at sykkelen ikke ser pen ut med WS og oppakning! Derfor kjøper jeg WS som kan tas av på noen sekunder. Har forresten bestillt en bag fra http://www.bikersfriend.com, størrelse L. Og jeg kommer tilbake med en liten vurdering av den når jeg får den!
Badboy


***************************
Sportster Iron 1200, V&H 2-1 black, SE Supertuner, SE Air
User avatar
arnehk
Posts: 27
Joined: 30 Jul 2010, 14:32

Re: Windshield til Sportster

Post by arnehk »

Jeg er 183 og er godt fornøyd med en påklikkingsskjerm som er 28 tommer i total høyde (18 fra lykta og opp).

Image
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Windshield til Sportster

Post by tutte »

arnehk wrote:Jeg er 183 og er godt fornøyd med en påklikkingsskjerm som er 28 tommer i total høyde (18 fra lykta og opp).

Image

Når du kjører ser du da over skjermen?
Ved motlys i regn og yr blir du helt blendet hvis du må se gjennom skjermen. Etter min mening er det best å kunne se et par tommer over plexien, for fartsvinden gjør at du ikke får regn i ansiktet.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
arnehk
Posts: 27
Joined: 30 Jul 2010, 14:32

Re: Windshield til Sportster

Post by arnehk »

tutte wrote: Etter min mening er det best å kunne se et par tommer over plexien, for fartsvinden gjør at du ikke får regn i ansiktet.
Enig!
User avatar
Badboy
Posts: 57
Joined: 28 Sep 2011, 12:30

Re: Windshield til Sportster

Post by Badboy »

Hei!

Jeg har lest meg til at man bør se over skjermen pga dårlig sikt i regn mv. Så for meg passer 14" , så jeg har bestilt den.

Takk for innspill!
Badboy


***************************
Sportster Iron 1200, V&H 2-1 black, SE Supertuner, SE Air
Post Reply

Return to “Sportster”