Innkjøring av 2012 FatBob- ting å ta hensyn til?

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Innkjøring av 2012 FatBob- ting å ta hensyn til?

Post by chrissenator »

kkanst wrote:Takker alle for veldig gode svar. Mye å sette seg inn i gitt..

Men hva er best; korte turer, eller lange turer?
Det var et godt spørsmål, kjører du jevnt og belaster motoren moderat så tviler jeg på om en kort eller lang tur utgjør noen forskjell annet enn tiden det tar før den er ferdig innkjørt.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Innkjøring av 2012 FatBob- ting å ta hensyn til?

Post by kkanst »

Ja, da nærmer tiden for førstegangservice seg. Med 1.213 km på telleren er det på tide å bestille seg time. Har kjørt sykkelen inn etter boka. Men har holdt "høyt" turtall fremfor tung belastning. Har knapt gitt mer gass enn 2 cm på gasshåndtaket. Så den er lett-innkjørt. Har bare hatt rolige aksellerasjoner og har latt sykkelen bestemme aksen selv. Og har vært veldig konsekvent. Litt høyere turtall enn tillatt har jeg dog innlatt meg på, men det var mest bare for å "ha vært innom" i innkjøringsprosessen.

Dette er den mest lekme pg morsommeste Harleyen jeg noen gang har kjørt. Og utrolig nok opplever jeg å "parkere" andre merker i svingene pga at fatbob'en er så leken og lettkjørt..

Meget fornøyd med mitt valg..
2001 1550 Deuce.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”