Page 4 of 5

Re: Lugging

Posted: 30 Jul 2012, 17:38
by ptb
Du nevner at du ikke benyttet riktige pakninger, men fikk det til å passe......?
Har du sjekket at du fortsatt ikke drar falsk luft? Det kan "gå" seg til litt feil når motoren blir varmkjørt om de ikke er dratt til riktig. Er egentlig litt "prosedyre" å dra til innsuget - nøye med at det liner riktig, kryssdra forsiktig osv.....

Re: Lugging

Posted: 30 Jul 2012, 20:16
by tutte
Du sier noe der ptb ,for etter første prøvetur virket alt ok. For ta en tur med startgassen igjen.
Kan dysa for nedre turtall ha noe å si?

Re: Lugging

Posted: 31 Jul 2012, 00:43
by Jan-Ivar
lav farst dysa kan selvfølgelig ha noe å si, men dyser slite sikke på en sånn måte at de må skiftes.
konstabelen har vel gått som ei klokke i flere år. så noe dyse problem er det nok ikke.
du har selvfølgelgi sjekket eventuelle vackum sllanger VOES ventil osv

Re: Lugging

Posted: 31 Jul 2012, 21:24
by tutte
Har avtalt med Arne på Custom Service at vi skal gå opp en størrelse på lavturtallsdysa.
VOES? har jeg ikke hørt om engang--

Re: Lugging

Posted: 01 Aug 2012, 09:53
by chrissenator
tutte wrote:Har avtalt med Arne på Custom Service at vi skal gå opp en størrelse på lavturtallsdysa.
VOES? har jeg ikke hørt om engang--
VacumOperatedElectronicSwitch
Image
les litt her: http://www.wildwestcycle.com/f_voes.html

Re: Lugging

Posted: 01 Aug 2012, 11:00
by tutte
Fortenningsregulator har jeg vært borti, kjente ikke utrykket VOES.( Vacuum Operated Electronic Switch). Lærte noe nytt i dag også ;)
Kan den gi meg slike problemer?

Re: Lugging

Posted: 01 Aug 2012, 15:48
by ptb
Tror ikke VOES´n har noe å si i dette tilfellet. Er luggingen nå tilsvarende det den var i utgangspunktet - dvs. v/jevn fart i 2500-3000 o/min?
Du hadde vel en del "drit" i flottørhuset. Kan jo ha kommet inn noe i dysa. Ta ut denne og sjekk. Hvordan er tomgangsdysa justert? På CV er vel den med i en "overlapp" til lavfartsdysa opp mot det turtall du skisserer.

Re: Lugging

Posted: 01 Aug 2012, 18:09
by tutte
Masse dritt i flottørkammeret, bla noe som hadde krystallisert seg.
Tomgangen er nok litt lav.Leste om disse overlappene i manualen.

Re: Lugging

Posted: 02 Aug 2012, 10:46
by ptb
tutte wrote:
Tomgangen er nok litt lav.Leste om disse overlappene i manualen.
Med fare for at du eller jeg missforstår. Jeg mener justering av tomgangsdysa - ikke tomgangshastigheten.
Tomgangsdysa justerer du på følgende måte:
Skru den helt inn (tell runder) og så ut 1 1/2 - 1 1/4 turn. Start opp og kjør motor driftsvarm.
Skru inn til tomgang faller på turtall, så ut igjen til tomgang på nytt faller. Omtrent midt mellom disse punkter er "riktig".
Om du holder på å fikle for lenge med dette kan motor bli for varm - og gi litt feil respondering. Kjør da en tur for å få ned temperaturen før du fortsetter.
Om tomgangen blir for høy/lav med "riktig" tomgangsblanding justerer du denne opp/ned med tomgangsskruen.

Re: Lugging

Posted: 02 Aug 2012, 12:33
by Jan-Ivar
tviler på at justering av blandings skruen vil gjøre noen stor forskjell under kjøring.
så fort du åpner spjeldet bare litt er det overgangs eller lavfarst systemt spm overtar å dette på virkes ikke av blandeskruen.
hvis du ser nøye på i forgasserhalsen rundt spjeldet vil du se 3-4 små hull som sitet genske tett og synes så fort du vrir litt på sjeldet. ette er lavfarst systemet som forer motoren med bensin mens man ligger å cruiser på veien. hvis man legegr mrketil det så er det ikkke my man vrir på gasse for å ligge i 60-80km/t. fullfarts systemet brukes kun ved harde på drag og høyere hastigheter.

jeg begynner å tvile på om dette faktisk er et forgasser problem. høres nesten ut som om dte ligger på elektronikk siden.
vet ikke om det er elektronks elelr stifte tenning på den. men med stifte tenning kan man få luggig hvis kondensatoren er defekt elelr at stiften ikkeer rett justert
løsee ledninger til coil lelr batteri . dårlig lading kan gi fusk