Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Shovelhead
Post Reply
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Hadde en tråd i det gamle forumet. Nå er det tid for jobbing og tilpassinger. De som tror at dette er bolt on så tru om igjen.Bare tilpassingen av under plate til girkassa så måtte både slipes og tilpasses. Først måtte en jo få ut alt det gamle.
MC-bilde-1.jpg[/attachmen[attachment=0]MC-bilde-2.jpg
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Da er vi i gang med montering. så langt ingen hindringer foruten noe sliping av plat for tilpasse til feste for bremseslangefeste.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Neste steg er å få kassa inn i ramma. Trodde det var bare å få den inn men så lett var det ikke, her er det mm om å gjør, måtte skru av plata og sette plate og kasse sammen for å få den inn i ramma. Likeledes er det mm og litt lirking og tilpassinger for å få alt på plass. Noen bolter kuttet og litt filing og rå makt.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Fortsetter monteringen av girkasse
User avatar
bikergutten
Posts: 98
Joined: 10 Mar 2010, 01:08

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by bikergutten »

kjempe BRA bernt :mrgreen: morro å se å at du dukumenterer det så fint med bilder å beskrivelse,topp!!! :mrgreen: er du på hjul til julen i år da? :lol:
mvh:Thomas
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Er vel på jul i løpet at påske. skal handle inn alt før påske og så bo i garagen/furtebua .
User avatar
bikergutten
Posts: 98
Joined: 10 Mar 2010, 01:08

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by bikergutten »

Bernt wrote:Er vel på jul i løpet at påske. skal handle inn alt før påske og så bo i garagen/furtebua .
regna med det bernt 8-) da får du kjøpe et stort påske egg til meg med masse gåtteri i,så kan jeg sitte å gnaske gåtteri å se på bilder jeg :mrgreen: :mrgreen: bare si i fra hvis du trenger adressa mi :mrgreen: :mrgreen:
mvh:Thomas
User avatar
Bent
Posts: 152
Joined: 17 Mar 2010, 21:27

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bent »

Blir spennende å se dette Bernt.Får ei spennende påske du skjønner jeg.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Da har vi vært furtebua og gjort resten av jobben med kassa. Noen justeringer blir det. Det var på det berømte håret både foran kassa og ved starten. Trengte ikke å tilpasse noe foreløpig. Bilder kommer når jeg har fått lastet de ned.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.

Post by Bernt »

Alt har stort sett gått greit i dag med resten av prosjektet. Det har som sagt vært på det berømte håret hele veien. Først var dt å tilpasse kassa til primæren og skru den fast, så var det å feste primæren, så starter, clutch og belt.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”