Vurdering av brukt Sportster

User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by tutte »

Harlex wrote:Skjønner tankegangen Tutte men å få 1200 i vognkortet på en 883 er vel avrundet lik gratis når vi snakker om sykler av denne årgangen? Den eneste kostnaden er selve 1200 kit-et.
Bare slik at man ikke får problemer i ettertid, HK-avgift mm.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by BikerEva »

Daler ikke avgiften til tilnærmet null etter ti år? Sånn var det nå med bakseter i biler på grønne skilt...
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by chrissenator »

BikerEva wrote:Daler ikke avgiften til tilnærmet null etter ti år? Sånn var det nå med bakseter i biler på grønne skilt...
Det er riktig det med avgiften, den er vel 0Kr etter ti år fra førstegangsregistrering, derimot så er Tuttes poeng vesentlig og bør taes alvorlig - å endre motorvolum SKAL inn i vognkortet og være godkjent. Det er rimelig kjipt om uhellet skulle være ute og det kommer for en dag at motorvolum er endret, da er det avkorting på forsikring, sak med biltilsynet og fuglane veit hva som kan følge av IKKE godkjent endring på kjøretøy, det er ihvertfall ikke morro når(hvis) slik blir oppdaget!...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by Harlex »

BikerEva wrote:Daler ikke avgiften til tilnærmet null etter ti år? Sånn var det nå med bakseter i biler på grønne skilt...
Det var det jeg ville frem til... :) Og en 883 med 1200 papirer er akkurat det samme som en original 1200. Forsikringsmessig, ulykkesmessig osv.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by Nostalgia »

Takker for veldig mange gode poeng og meninger :)

Vi dro først ned for å titte på 99'ern, da det var en jeg kjenner litt til fra før. Det var broren til en kompis og kollega av meg som solgte den.
Den var like strøken som sist gang jeg så den, og i tillegg til alt som var synlig i annonsen, fulgte det med Screaming Eagle slip-on's, originalstyre, solosete, original bakskjerm med alt som hører til og diverse annet småsnask. Sykkelen er ripefri, motoren går som en drøm uten noen form for lekkasjer og alt er tight og fint :)
Så kjøpet ble gjennom ført og sykkelen står nå i selskap med våre to bigtwins i garasjen :)
Det er en barndomskompis av meg som kjøpte den, noe som var forholdsvis overraskende da han var ganske bestemt på at han aldri skulle ha seg Harley inntil han satt på en kort tur med meg.

Mr. E
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by Harlex »

Gratulerer!
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by tutte »

Ser man det, Grattis.
Kjenner flere som ikke skulle ha HD pga vekt/HK og mye skruing.
Men det ble det til og med for meg pga. gassrespons, kjørbarhet osv. det er noe eget med Harley Davidson.
Men jeg skulle ønske de tålte de norske vinterene bedre, går greit å kjøre men alt saltet og grusen.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by Nostalgia »

Takker, skal videreformidle det :)
Han har planene klare, så det trekker nok på i retning bobber-bygg iløpet av vinteren.
Korte trekk:
-16" for og bakhjul.
-Stivramme (enten påsveis eller komplett ny ramme).
-Avfjæret solosete.
-Springergaffel.
-Custom bakskjerm og null forskjerm.
-Hevesett til tank.

Om noen har noe brukenes deler til et slikt bygge liggende er dette en gylden mulighet til å gjøre om dette til løpende valuta :)

Mr. E
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by chrissenator »

Grattis, og du er vel nesten kvalifisert til å være med i sportster geriljaen nå :D

Håper nye eieren registrerer seg på forumet :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Vurdering av brukt Sportster

Post by Nostalgia »

Takk takk^^ Joda, det blir nok en god del Sportster-skruing på meg i vinter, da kompisen er snekker og det er i min interesse å holde han i live (les: se til at sykkelen holder seg i forsvarlig stand).
Driver for øyeblikket og setter opp vegger i garasjen, da det kun var nettingvegger her fra før, litt sketchy med 3 HD's i borettslagsgarasjen :p
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Post Reply

Return to “Sportster”