Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Alt det andre
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by tutte »

Har hørt om at dokumentforfalskningsregelen har blitt brukt og den er vel ganske streng.
Hvis du vil ha lavere profil på sykkelen uten å senke den,evt ødelegge kjøreegenskapene kan du kontakte dette firmaet i Drammen han spesiallager skvettlapper.
http://www.velosiped.no/skvettlappside/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde vært Konge å hatt skvettlapper med egen skrift feks; Nostalgia, Lille eller tutte. :mrgreen:
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Per-øivind »

En kompis ble "tatt" med falskt skilt (amerika størrelse) i fjor sommer på Vormsund, det ble avskilting og en klekkelig bot. Absolutt ikke værd det. Hold deg til orginalt skilt og finn en løsning du er fornøyd med. Synes da ikke skiltet under bak lampa ble dumt (har det selv) veteran = mindre skilt) eller bruk laydownen din og modifiser denne så mye du kan for å få skiltet langt nok ned mot skjermen, eller til du er fornøyd. Per-ø
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Nostalgia »

Har tittet på forskjellige skiltleverandører, men de leverer kun mindre skilt til veteransykler.
Regnes det som lite lovlig å modifisere størrelsen på selve skiltplata? Altså kutte ned litt på området rundt selve bokstav- og sifferkomboen så lenge man ikke gjør noe med selve plasseringen av tall og bokstaver i forhold til hverandre? Har sett mange tilfeller der det er gjort for å få plass til skilt på steder der det i utgangspunktet ikke er plass til de digre platene Biltrangsynet mener er nødvendig vi skal ha.
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Per-øivind »

Mener bestemt at størrelsen på skiltet som det er idag er slik det skal være, fikler en med dette regnes det som dok-forfalskning og tror boten han fikk var 4-5000,- men ta det med en liten klype salt. Men hør evt. med et av SB-kontorer om det er noen åpning for endringer (tvilsomt) Per-ø
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Jan-Ivar »

hvis du modder skiltet går du på en smell.
det samme gjelder om du bestiller et lite skilt fra en eller annen produsent
størrelsene på skilt er standarisert go står oppfrt i vognkortet.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by TCB »

Her finner dere litt om dette temaet.

http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by TCB »

Og her er enda litt til

http://nmcu.org/uoriginalt-kjennemerke-p-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by tutte »

Ikke bare bare , kanskje litt overreaksjon fra Statens side men det hjelper ikke dem som blir tatt.
Og det er jo lett å se.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Sharpeye »

Det originale skiltet er stort og støgt, men best å la det være slikt. Eller blir det bare problemer.
Det er ikke tillatt å modifisere eller endre det på noen som helst måte.

Jeg har sotet glass på blinkersene, det er vel egentlig ikke lov det heller.
Jeg importerte min 2008 Street Bob fra USA i 2009 (med det papirhelvete det ble, men det er en annen historie). Måtte til Hamar for visning. Kontrolløren var ok han, han var MC (Harley) mann selv.
Men jeg driver også et firma som driver med MC utstyr så vi hadde utstilling på MC messen i 2010, og der hadde vi Street Boben stående, bare da med V&H Big Shots og sotete glass på blinkersene.
Og hvem dukket opp på messen, joda min kamerat Hr. Kontrollør fra Hamar.

Hmmm.sa han, kan ikke huske at det eksosanlegget sto montert på når jeg godkjente sykkelen. he he he
Spurte han samtidig om sotet glass og evt miniskilt. Sotet glass slipper du trolig unna med sa han , men endring av skilt, det må du droppe.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by TCB »

Tror du kan få godkjent sykkelen med VH anlegg, hvis du monterer innmat som demper lyden ned mot godkjent nivå.
Og at du kjører sykkelen på støytest slik at du får papirer på dette.
Og så er det å få dette innskrevet i vognkort, men det lønner seg sikkert å undersøke reglene før du kaster bort penger på støytest.
Har selv et uoriginalt annlegg som jeg har dempet noe og har aldri blitt stoppet, tror at kontrollørene er mest ute etter de som kjører med raka rør.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”