Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Alt det andre
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by tutte »

2012-10-25_14-46-21_276.jpg
Etter å ha kjørt motoren god og varm tok i dag tok jeg en Innvendig Motorvask (http://www.qmi.no/pdf/datablad/Nye%20pd ... orvask.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) og etterpå skiftet over til Semisyntetisk 10W40 olje og nytt filter. Siden sykkelen min har gått så langt (300`+) tenkte jeg det var bra å få renset litt opp. Kjenner produktet fra før, bruker det når jeg kjøper bruktbil før jeg skifter olje og filter med veldig overbevisende resultat.
Siden dette er et vannbasert produkt og motoren oljekjølt lot jeg den ikke gå 20-30 minutter men ca halvparten. Her er noe av grunnen.
2012-10-25_15-54-25_626.jpg
Endelig etter måneder med venting fikk jeg de gule Sealed Beam men den ene var knust i transporten så jeg måtte ta den ene gamle og en ny.Den gamle har et svart punkt i midten men ikke den nye men det får så være. Gule lys kler sykkelen best.
Kjørte meg en god tur etterpå for å se at alt var som det skulle. Det var det
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Nostalgia »

Det var ikke dumt. Har vurdert en slik rens selv, og det blir vel til det ved neste skift av filter og olje :)
Selv har jeg idag vært nedenom garasjen og sett at alle 3 syklene står der^^

Hvordan går det forresten med kneet?
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Sharpeye »

Har byttet olje og filter på motor samt olje på gir og primær. Skal også denne helgen bytte bremsevæske foran og bak.

Ja, hvordan går det med kneet Tutte?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Nostalgia »

Idag har jeg fått vurdert litt hvordan sykkelen tar seg ut med skiltet montert på forskjellige måter.
Planen for vinteren er å få på true dual's med 36" Cholo's, og jeg hadde i utgangspunktet vurdert sidemontert skilt for å gjøre bakskjermen lav og ren, men det blir vel litt umulig med eksos på begge sider.
Jeg er veldig uenig med meg selv om hva som ser kult ut, og innspill er hjertelig velkommen :)
Original skiltmontasje på sykkelen min:
Image

Uten skiltmontasje:
Image

Med skiltet under lampe (fikk litt "Hondafølelse" *grøss*)
Image
Image

Og med skrånende skiltbrakett
Image

Noen synspunkter og eller andre forslag til montering? :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Nostalgia »

Får oppdatere hva jeg har gjort med sykkelen til Lille også.
Har planer om å få produsert et par braketter til fotbrettene til Lille's Fatboy dade må flyttes noe frem og ut til siden.
Det sitter montert widetail-kit på den med dertil sideforflytning av primær, og da må også fotbrettene flyttes sideveis for å få dem klar av primæren. I tillegg må de flyttes en tanke fremover for å gå klar av eksosen på den andre siden :)
Det er jo i utgangspunktet ikke nødvendig å flytte høyresiden, men det sliter på både min og Lille's snev av asperger om ting ikke er symmetrisk :)

Så idag fikk man demontert fotkontrollere og tegnet en grovskisse til brakettene :)

Nylig demontert
Image
Image
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by TCB »

Syns det så penest ut med skiltet under baklyset.
Har selv en sykkel med skiltet over baklyset, og det er veldig lett å bøye det når man kommer borti det.
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Nostalgia »

TCB wrote:Syns det så penest ut med skiltet under baklyset.
Har selv en sykkel med skiltet over baklyset, og det er veldig lett å bøye det når man kommer borti det.
Samt at sykkelen får en lavere profil bak, som jeg i utgangspunktet var ute etter. Kan muligens se bedre ut hvis jeg får tak i et mindre skilt.
Noen som har erfaring med bestilling av mindre skilt?
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by tutte »

Under er penere, men de norske skiltene er litt for store.
Personlig synes jeg sidemontert ikke ser bra ut, kanskje på noen choppere som er skeive i utgangspunktet.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Nalle »

Hei!
Tenkte jeg bare skulle nevne lovligheten av mindre skilt,veit ikke hvor strengt s(t)atans Vegvesen og onkel reagerer på slikt :(
Kan jo tenkes at det vanker en (solid) bot og unødig visning hos tilsynet.....
Men personlig synes jeg den vinklede utgaven over baklampa passer bedre på hoien og er noe jeg skal gjøre på Hd en min.
Hver sin smak 8-)
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Hva har du gjort med sykkelen i dag?

Post by Sharpeye »

Nostalgia wrote:
TCB wrote:Syns det så penest ut med skiltet under baklyset.
Har selv en sykkel med skiltet over baklyset, og det er veldig lett å bøye det når man kommer borti det.
Samt at sykkelen får en lavere profil bak, som jeg i utgangspunktet var ute etter. Kan muligens se bedre ut hvis jeg får tak i et mindre skilt.
Noen som har erfaring med bestilling av mindre skilt?
Satt på Karl Johan en Onsdag i sommer og spiste en hamburger hos Hard Rock etter en liten mc tur. Som seg hør og bør er det jo mange motorsykler på Karl Johan onsdager om sommeren.
En politibil parkerte i krysset Karl Johan/Universitetsgata. Betjentene gikk sakte og så på alle syklene, ved noen stoppet de opp og tok bilde.
F...tenkte jeg nå tar de bilde av eksosanlegg og kaller inn til kontroll. Jeg gikk bort og spurte hva de tok bilde av. Det var ikke eksos, men miniskilt.
Eierne kunne vente seg et brev med innkalling til kontroll. Hva evt straffereaksjon vile bli, spurte jeg ikke om.

PS. Eksosanlegg var ikke noe politiet tok seg av, men Statens Vegvesen.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”