Hørselvern

User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Hørselvern

Post by Pondus »

Noen som har erfaring med EARfoon Biker?
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Hørselvern

Post by Pondus »

Vel....har tatt avstøpning og bestilt. Disse tar kun skadelig lyd og hører fortsatt tale og musikk etz i hjelmen. Skal komme med tilbakemelding når testet .Pris 1.700,-
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Hørselvern

Post by Erlend »

Var jo ikke halvgæren pris, det. Grisedyrt om man sammenligner med skumproppene jeg bruker når jeg kjører sykkel, men tilsvarende billig om man sammenligner dem med IEM'ene jeg bruker på scenen. Avstøpningene alene koster normalt mellom 1000 og 1500 spenn.
Keep the rubber side down!
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Hørselvern

Post by Pondus »

Reklame i siste nr av MC avisen. Ca 6 uker leveringstid. Jeg kommer tilbake med mine erfaringer .
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Hørselvern

Post by Pondus »

Om noen lurer på hvordan dette gikk, kan jeg informere om at jeg stadig venter på pluggene.....eller den ene pluggen som var feilstøpt.....Utrolig...pluggene ble bestilt i januar....fikk dem i slutten av april...returnerte den ene for snart 5 uker siden og har enda ikke fått den i retur!!
Pluggene blir liggende i Oslo etter hva jeg forstår og disse får ikke fingen ut og får dem videresendt......hekkan...og dette har jeg betalt 2200 for.....moms måtte jo medregnes. :twisted: :twisted:
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Hørselvern

Post by chrissenator »

Det høres jo helt horribelt ut :D

Vi fikk støpt hørselsvern offshore og det tok ca tre uker fra form til ferdig - de var med aktiv støydemping, mine varte i to dager før de for via gratingen og rett i Nordsjøen - fikk nye men de ligger vel ute på Veslefrikk eller Gullfaks og venter :D

Ring til dem eller send dem en epost, link til denne tråden din så får du kanskje litt fart i dovendyrene :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Hørselvern

Post by Pondus »

Gjett om jeg har ringt og møtt opp på bedriften ;) ...fikk melding av dem nå nettopp at proppen var feilsendt av posten :shock: :lol: :x og at de følger opp saken. Fikk beskjed for over to uker siden at proppene var sendt :roll:
Dette må være en parodi av en bedrift!
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Hørselvern

Post by Pondus »

Da har jeg endelig fått øreproppene. Vi hadde en god tur på 30 mil i går og fikk testet disse. Kjøreopplevelsen var en helt annen og jeg anbefaler dette på det sterkeste.
Jeg har tidligere kjørt med skumpropper (3M) og disse har fungert utmerket, men du sitter da som en zombie...uten kontakt med omverdenen.
De nye slipper inn tale og jeg kan kjøre med musikk......som sagt en mye behageligere kjøreopplevelse.
Dyrt, men verd pengene.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Hørselvern

Post by tutte »

Hva med annen trafikk kan du høre den?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Hørselvern

Post by Pondus »

tutte wrote:Hva med annen trafikk kan du høre den?
Det er det som er det fine med pluggene. Spesiallaget for mc slik at du får med deg omgivelsene med nødvendige lyder fra trafikk. Men....som sagt...forferdelig lang leveringstid
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”