Rammer

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Lassen
Posts: 14
Joined: 11 Mar 2010, 21:52

Rammer

Post by Lassen »

Hei folkens. Jeg er veldig sugen på en ramme bare for å ha liggende til ett fremtidig prosjekt. Har tittet litt på denne siden her http://www.rollingthunderframes.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan man designe ramma akurat som en vil. Noen som har vært borte i dette firmaet før? Takker for all info.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Rammer

Post by harleymann »

Joda jeg har vært borti disse, er en av de største i USA. Lager rammer til OCC osv. Rammene var og er mulig enda bannelyst i Tyskland fordi dem knakk i TUV testene. Mulig rette opp nå, men dem levere ikke dokumentasjon som er god nok til Norge.

Med det du har funnet det er egentlig ikke så uniks, du kan få laget det fleste rammene etter dine mål hos de seriøse ramme produsentene. Det unike er at RollingTunder har et nettbasert data program.

Knut
User avatar
Lassen
Posts: 14
Joined: 11 Mar 2010, 21:52

Re: Rammer

Post by Lassen »

Ok takk for opplysninger Knut. Er greit å sjekke med folk som vet mer enn en selv. Og ja det finnes jo meget gode ramme byggere i europa eller her i Norden også. Så da får en vel satse på de her i norden eller ute i europa.

Lars
User avatar
Lassen
Posts: 14
Joined: 11 Mar 2010, 21:52

Re: Rammer

Post by Lassen »

Du Knut,
Har du kjennskap til Opheim's sine rammer eller Custom speed i Trondheim? Hører folk skryter fælt av sistnevnte.

Lars
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Rammer

Post by harleymann »

jepp jeg har, fyren som lager rammene hos Opheim er en skole kompis fra Kongsberg for snart 20år siden. Usikker på om den har nødvendig ramme dokumetasjon på plass enda.
Tarzan hos Custom Speed har alt på plass og levere knallbra rammen med riktig dokumentasjon.

Knut
User avatar
Lassen
Posts: 14
Joined: 11 Mar 2010, 21:52

Re: Rammer

Post by Lassen »

Flott dette var gode nyheter Knut. Takk for det. Ser på Opheims sine sider nå at de leverer med vektgarantibevis på sine rammer.

Lars
Post Reply

Return to “Chassis”