Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.

Post by bas2003 »

Har et ønske å bytte min 5 trinns kasse på en Heritage 2003 FLSTCI , til en 6 gear kasse. Noen som har noen ideer til merke og pris, da særlig i USA. Ønsker en hel gearkasse, da jeg helst ikke vil dele og bytte drev i den gearkassen jeg har. Ser på e-bay at komplett innsats ligger på rundt $ 650.
Noen som vet om komplette nye gearkasser til salgs med 6 gear? Merke? Passer nyere gearkasser til 96 motoren også til 88 motoren?
Kommentarer mottas med takk.

Bernt Are
User avatar
stein
Posts: 66
Joined: 10 Mar 2010, 17:26

Re: Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.

Post by stein »

Du finner ikke så mange hele kasser på Ebay, det ligger noen Baker kasser der, men da må du regne med 2000$++++
Jeg satte inn en Revtec innsats i min TC 2000 modell i fjor vinter + Primo Belt 1 3/4"( som ligger inne i det originale primary coveret) , og den funker helt greit... girkassa var litt treg til å begynne med, særlig rundt 3 gir og N, men begynner på gå seg til etter en sesong ;)
Rvtec innsatsene leveres ferdig montert med alle drev etc. på plass, så den biten er ganske grei :D
Det er en del jobb, og du må regne med å supplere med noen lager og litt spesial verktøy osv. for å få det til, men der er ikke uoverkommerlig om du har skrudd litt før :D
FLSTC 1550
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.

Post by bas2003 »

Takk for svar.. Skal en tur over dammen neste måned, så da får jeg se hva jeg gjør. Synes vel $2000 blir litt vel mye, ender jo opp i 16-17 000 kr , med moms og frakt.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”