Bytte ramme OG motor i brannskadd sykkel?

Råd og vink om godkjenning og registrering av bygg.
Post Reply
User avatar
Lazycat
Posts: 2
Joined: 28 Jun 2014, 15:06

Bytte ramme OG motor i brannskadd sykkel?

Post by Lazycat »

Hei

Jeg har vært så heldig å fått igjen papirer på shovelen min som sto inne i et hus som brant ned forutsatt at jeg bygger den opp igjen. Sykkelen er 620 godkjent.

Noen som vet om jeg nå kan bytte både ramme OG motor på nybygget når den har brent? Vet det ellers er kun motor ELLER ramme som kan byttes men her har det jo skjedd en skade som påvirker hele sykkelen. Sykkelen er vrak ifølge forsikringsselskapet så må jo være best å få byttet ut det meste her?

Skal ta kontakt med BT over helga å høre hva jeg gjør fremover nå...ny ramme blir det uansett.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Bytte ramme OG motor i brannskadd sykkel?

Post by Erlend »

Gjetter på at det fortsatt er enten/eller som gjelder. Det er vel enten rammenummer eller motornummer som identifiserer sykkelen, og om du bytter begge, er det vel strengt tatt ikke lenger samme sykkel...?
Keep the rubber side down!
User avatar
Lazycat
Posts: 2
Joined: 28 Jun 2014, 15:06

Re: Bytte ramme OG motor i brannskadd sykkel?

Post by Lazycat »

Aner ikke...men når det er såpass store skader er det jo mest fornuftig,muligens også eneste mulighet å bytte begge deler?

Skal kontakte BT å be om en skriftlig avgjørelse her.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Bytte ramme OG motor i brannskadd sykkel?

Post by Erlend »

Gjengi gjerne svaret fra BT her. Dette er nok info flere på forumet vil finne interessant. ;)
Keep the rubber side down!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bytte ramme OG motor i brannskadd sykkel?

Post by Coldman »

Selvfølgelig kan du - så ofte du vil - bytte både ramme OG motor forutsatt at du bytter til en identisk ramme og/eller en identisk motor.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Godkjenning og registrering”