Belt

Alt det andre
Post Reply
User avatar
aris
Posts: 230
Joined: 09 Mar 2010, 21:20

Belt

Post by aris »

Hvor stram skal belten til bak hjulet på min night train være :?: :hyper:
02 night train
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Belt

Post by harleymann »

ikke sikker hva boka sier 100%, men jeg bruker 1" max vandring fra topp til bunn

Knut
User avatar
aris
Posts: 230
Joined: 09 Mar 2010, 21:20

Re: Belt

Post by aris »

Flott,må ut og sjekke hvor stram den er :shock:
02 night train
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Belt

Post by Coldman »

Mener Viking nevnte at man skulle kunne vri beltet 45 grader. Det avhenger vel av hvor sterk man er i klypene, men gir sikkert en god pekepinn.

Det sikreste er kanskje å bruke en såkalt Belt Tension Gauge (eller rett og slett ei kjøkkenvekt). Når man trykker med 10 lbs (4,5 kg) skal - iflg boka mi - beltet på Street Bob og Super Glide flytte seg 6,4 - 7,9 mm. På Wide Glide og Fat Bob skal det flytte seg 7,5 - 9,5 mm. Alt mens sykkelen står på sidestøtta og uten noen eller noe oppå. Det er et inspeksjonsvindu i den nedre "kjede"-kassen. Man titter inn i dette og ser hvor mye beltet flytter seg når man trykker oppover med 10 lbs. Man kan også måle med bakhjulet i lufta, men da er det andre mål.

At det er forskjell på disse Dyna-modellen kan muligens komme av at inspeksjonshullet i "kjede"-kassa er ulikt plassert, men det kan også være andre årsaker. Og da er det sikkert egne mål for Softail også.

Har også hørt at beltet blir for stramt ved å følge HDs anvisninger, men det synes jeg nå høres litt rart ut.

Riktig justering av beltet er nok viktig for beltets levetid.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Bamblingen
Posts: 21
Joined: 15 Mar 2010, 18:59

Re: Belt

Post by Bamblingen »

En fiskevekt er enkel og grei å bruke.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”